izholo Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Sånn som jeg ser det er er det ikke snakk om et proff lydstudio. ...for alldel så er det ikke det! denne tråden har sklidd lettere ut fordi jeg poengterte hvorfor enkelte svar ikke stemte! men det er fint at problemet ble løst, selv om dette også skulle vise seg og bli et diskusjonstema...GEEEE! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Et hjem har jo ikke samme krav til lydkvalitet som et lydstudio heller. Men ikke tro at det ikke finnes gode lydbrikker på litt mere high end hovedkort. Men uansett problemet er løst of det er bra. Kanskje jeg skulle benytte sjangsen men det var folk som kan litt om lyd her. Hva er den beste måten å koble pcen til en forsterker ? Kan tenke meg til at det enten er HDMI eller optisk. Lenke til kommentar
izholo Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Tror du hadde blitt overasket over hvilke chipper som sitter hvor. Et rimelig populært firewire lydkort til mac, som vi har på universitetet her, og som brukes mye i proffe sammenhenger bruker nesten samme Analog Devices chip som sitter på mitt hovedkort, bare en modell opp, største forskjellen mellom chippene sitter i at den chippen har FW støtte. Du fremstår som veldig useriøs med personangrep, og tviler på at særlig mange tar deg seriøst. EDIT: Og siden vi først er ute etter å i at vi er bedre enn den andre her så har jeg nesten 2000 ganger så mange innlegg som deg, og slik du argumenterer, så er forskjellen i kunnskap omtrent den samme. Hellige Makrell osv... ...og HVA er så overaskende med det da? nå må du se og lese "svaret" mitt før du poster! ...kan hende vi ikke kommer til noen enighet ang dette, men da lever du vidre i din tro på at det du sier og mener er riktig, tiden vil vise deg hva som er hva. OFFTOPIC: ...personangrep?! ok, jeg var kansje litt mere direkte med det som alle ellers ville ha gått rundt grøten for si, men det har ikke noe med personangrep å gjøre. Det har bare med og ikke pynte på svaret en gir, men si hva en mener og hva som er fakta. Dette er ikke en tråd om hvor flinkere jeg er en det du er, du begynnte å kverulere, jeg konstanterte fakta! og hva angår min Kredibilitet mtp at jeg mente dine svar var litt "google" aktig, og at du har 2000 poster mere en meg, utgjør en kjempe trussel for min del!? tror ikke det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Tror du hadde blitt overasket over hvilke chipper som sitter hvor. Et rimelig populært firewire lydkort til mac, som vi har på universitetet her, og som brukes mye i proffe sammenhenger bruker nesten samme Analog Devices chip som sitter på mitt hovedkort, bare en modell opp, største forskjellen mellom chippene sitter i at den chippen har FW støtte. Du fremstår som veldig useriøs med personangrep, og tviler på at særlig mange tar deg seriøst. EDIT: Og siden vi først er ute etter å i at vi er bedre enn den andre her så har jeg nesten 2000 ganger så mange innlegg som deg, og slik du argumenterer, så er forskjellen i kunnskap omtrent den samme. Hellige Makrell osv... ...og HVA er så overaskende med det da? nå må du se og lese "svaret" mitt før du poster! ...kan hende vi ikke kommer til noen enighet ang dette, men da lever du vidre i din tro på at det du sier og mener er riktig, tiden vil vise deg hva som er hva. OFFTOPIC: ...personangrep?! ok, jeg var kansje litt mere direkte med det som alle ellers ville ha gått rundt grøten for si, men det har ikke noe med personangrep å gjøre. Det har bare med og ikke pynte på svaret en gir, men si hva en mener og hva som er fakta. Dette er ikke en tråd om hvor flinkere jeg er en det du er, du begynnte å kverulere, jeg konstanterte fakta! og hva angår min Kredibilitet mtp at jeg mente dine svar var litt "google" aktig, og at du har 2000 poster mere en meg, utgjør en kjempe trussel for min del!? tror ikke det. Mattekunskapene dine er imponerende... Har ikke brukt google et sekund i denne diskusjonen. Jeg svarer direkte på det du skriver, du kan prøve å gjøre det samme. Du har ikke vært i nærheten av fakta. Ikke en eneste kilde, ikke et eneste håndfast argument, du har bare kommet med en totalt ubegrunnet påstand. Lenke til kommentar
izholo Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Et hjem har jo ikke samme krav til lydkvalitet som et lydstudio heller. Men ikke tro at det ikke finnes gode lydbrikker på litt mere high end hovedkort. Men uansett problemet er løst of det er bra. Kanskje jeg skulle benytte sjangsen men det var folk som kan litt om lyd her. Hva er den beste måten å koble pcen til en forsterker ? Kan tenke meg til at det enten er HDMI eller optisk. Det er helt riktig og er enig med deg når det kommer til hjemme / studio kvalitet. Det finnes sikkert helt grei lyd i litt mere, som du sier, hovedkort med bedre kvalitet... .. men når det kommer til PC og "hjemme forsterker" ? så må man jo se på mulighetene evnt lydkort(et) og forsterker gir, Optisk og HDMI = Lyd og Bildet...jeg tenker kansje dette er mere i tråden for Lyd og Bilde til hjemmekino, kan jo si at det finnes HDMI ( Skjermkort ) med integrert lydkort, men er ikke så veldig inni akkurat dette. Optisk for lyd er i såfall helt "bankers" hvis muligheten for det er til stedet. ...det er sikkert en hel del om dette i andre forumtråder, og av folk som er mere opptatt av dette en meg...so, happy hunting. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Ved digital overføring har man strengt tatt inget lydkort, kun et digitalt interface. HDMI er et bedre valg, da det støtter 7-kanalers pcm. (Noe s/pdif har kapasitet til, men de vil vel tjene penger på å tvinge alle over på nytt utstyr). Lenke til kommentar
izholo Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Tror du hadde blitt overasket over hvilke chipper som sitter hvor. Et rimelig populært firewire lydkort til mac, som vi har på universitetet her, og som brukes mye i proffe sammenhenger bruker nesten samme Analog Devices chip som sitter på mitt hovedkort, bare en modell opp, største forskjellen mellom chippene sitter i at den chippen har FW støtte. Du fremstår som veldig useriøs med personangrep, og tviler på at særlig mange tar deg seriøst. EDIT: Og siden vi først er ute etter å i at vi er bedre enn den andre her så har jeg nesten 2000 ganger så mange innlegg som deg, og slik du argumenterer, så er forskjellen i kunnskap omtrent den samme. Hellige Makrell osv... ...og HVA er så overaskende med det da? nå må du se og lese "svaret" mitt før du poster! ...kan hende vi ikke kommer til noen enighet ang dette, men da lever du vidre i din tro på at det du sier og mener er riktig, tiden vil vise deg hva som er hva. OFFTOPIC: ...personangrep?! ok, jeg var kansje litt mere direkte med det som alle ellers ville ha gått rundt grøten for si, men det har ikke noe med personangrep å gjøre. Det har bare med og ikke pynte på svaret en gir, men si hva en mener og hva som er fakta. Dette er ikke en tråd om hvor flinkere jeg er en det du er, du begynnte å kverulere, jeg konstanterte fakta! og hva angår min Kredibilitet mtp at jeg mente dine svar var litt "google" aktig, og at du har 2000 poster mere en meg, utgjør en kjempe trussel for min del!? tror ikke det. Mattekunskapene dine er imponerende... Har ikke brukt google et sekund i denne diskusjonen. Jeg svarer direkte på det du skriver, du kan prøve å gjøre det samme. Du har ikke vært i nærheten av fakta. Ikke en eneste kilde, ikke et eneste håndfast argument, du har bare kommet med en totalt ubegrunnet påstand. Har ikke noe med mattekunskaper å gjøre! kun LESEFEIL, og jeg beklager det! Når det kommer til FAKTA og KILDER og HÅNFAST argumentasjon så er ikke jeg noe vidre overbegeistret ang dine tolkningsevner. ...btw det du driver med nå! vel det er barnslig. du oppfører deg som en 20 åring som prøver og beviset noe, ikke akkurat vellykket. Du kan fortsette og komme med fjas og "personangrep" noe jeg ikke akter å følge opp, men for min del så er denne saken LØST...ikke av DEG og ikke av MEG. Ha en vidre fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå