Slipstream Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Projektoramatør lurer: Hva skal jeg egentlig med et lerret når jeg har en fin hvit vegg? Det er et smått ruglete tapet på veggen, men det er ikke mye synlig. Neste spørsmål: med kriteriet at det skal vises på en slik vegg, hva projektor bør jeg kjøpe med mitt lille behov for å se noen TV-serier og en film engang i uka? (Kanskje 2t maks per uke.) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Interessant, lurer akkurat på det samme Jeg lånte med meg en projektor en gang, og testet den på hvit vegg med ruglete tapet. Det funket rimelig bra, selv om jeg vil tro et lerret reflekterer mer lys, gjengir farger mer korrekt og jevnt sett blir bedre! Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg brukte en projektorpå ruglete tapet før, det funka fett. Det viktigste er at bildet blir stort, ikke pent Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det er et par grunner til at man vil ha lerret. Sort kant. Korrekt hvitfarge, veggen din kan være litt blå, litt gul, litt grønn osv. På digitale projektorer vil du ikke nødvendigvis ha hvitt, men grått bilde for å få bedre sortnivå (igjen, en perfekt grå, uten innslag av noen farger). Overflaten på lerret er ofte tilpasset for å unngå grafiske feil. F.eks så kan digitale projektorer gi en moire effekt på ruglete tapet. http://en.wikipedia.org/wiki/Moir%C3%A9_pattern Men for de fleste så er nok en hvit vegg en god start. For min del har jeg brukt en gul-vegg + en gigantisk gammel ASK projektor med rimelig godt resultat også Med en lysstyrke som kunne lyse på skyene, og et sortnivå der sorte scener var mer i klassen lysegrå. Men gøy og stort Lenke til kommentar
Slipstream Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 …men så bråker de sånn også da. Tror det blir TV. Selv om jeg egentlig ikke vil ha det. :-/ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Lydnivå varierer stort fra ikke hørbart til jetmotorer. De fleste er rimelig stille i økonomimodus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå