freerun Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Prata så vidt med en fyr på ett vors for litt siden, han sa han stod på en internasjonal beredskapsliste hos nato. For dette fikk han noen tusen i måneden, og mest sannsynlig måtte han aldri gjøre noe som helst. Noen som vet hva han snakket om? Har noen linker eller noe? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Etter hva et kjapt google-søk kunne fortelle meg, så er dette de økonomiske vilkårene for og stå på beredskapskontrakt i Forsvaret: Økonomi i kontraktsperioden Startbonus: kr 6300,- Utbetales ved kontraktsinngåelse. Beredskapstillegg: kr 1300,- pr mnd utbetales til personell som til daglig ikke tjenestegjør i Forsvaret. Sluttbonus: kr 20000,- pr år ved beredskapskontrakt på 12-24 mnd. kr 24000,- pr år ved beredskapskontrakt på 24-36 mnd. Utbetales ved sluttført kontraktsperiode. At han står på beredskapsliste hos NATO er vel litt drøyt. Forsvaret sender folk både i FN og NATO misjoner. Han står på beredskap hos det norske Forsvaret. Om han blir sendt ut eller ikke må gudene vite. Her er en PDF fra Luftforsvarets innsatsstyrke. Det er riktig nok for en luft-avdeling, jeg vil tro at de samme bestemmelsene gjelder overalt. http://www.mil.no/multimedia/archive/00032/Informasjonshefte_-__32366a.pdf Endret 29. mars 2010 av Pasient Lenke til kommentar
freerun Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 takk for svar! Men er fortsatt usikker på om det er det du viser til han står på. Han sa han fikk rundt åtte tusen i måneden for å være på den lista. Nok til å klare seg uten lånekassa. Noen andre som vet om noen andre beredskapslister? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 8000,- i måneden for å stå på beredskap for internasjonal tjeneste? Nå skal ikke jeg uttale meg 100% her, siden jeg vet ganske lite om den ordningen. Men det hørtes veldig drøyt ut. Høres ut som om han skryter på seg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Støtter den, Pasient. Virker noe for godt til å være sant, så er det ofte det. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Så, hvor seriøst vil du ta det en person på et vors sier? Lenke til kommentar
freerun Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Nei, er sant det. Har ikke funnet noe om det selv, så var nesten derfor jeg måtte spørre! går for at det her var BS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå