Gå til innhold

BK: Alle veier fører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvordan horisonten er på dette bildet, synes jeg det er rart å kritisere for skjevhet på denne...

Liker bakgrunnen veldig godt, men ikke forgrunnen. Selv om denne gir et visst perspektiv og dybde, synes jeg den er for mørk, litt rotete og "i veien" for alt det flotte lenger bak i bildet. Blir rett og slett litt klaustrofobisk (så hvis du prøvde på det, lykkes du :) )

 

Edit: kanskje det var det store treet Gameplayer bet seg merke i? Jeg oppfatter dette som et litt høyrevridd tre, og ikke noe bruke som som referanse på om resten av verden er i vater :)

Endret av 1ndy
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle kommentarer (ingen dumme her)!

 

Noen svar. Jeg ønsket å ikke bare vise "parklandskap", derfor den litt rotete forgrunnen. Dessuten er for meg 2000 år gammle rester av sivilisasjon det som gjør Roma :cool:. Å ha med mennesker er både +/-. De gir perspektiv og dimmensjoner fordi hjernen da lett vurderer avstander, men bidrar kanskje til litt mer "rot"?

 

Blidet er eksponert mest etter høylys, og den mye mørkere forgrunnen er løftet opp noen hakk (LR).

 

En brennvidde på bare 15mm gir store endringer i perskettiv ved å ikke være i vater, men her tror jeg det er sånn nogenlunde.

Lenke til kommentar

Jeg er bare en skarve amatør, men synes bildet er bra, liker dybden i bildet, mye lagd av det såkalte rotet i forgrunnen. Det er også godt med detaljer i både mørke og lyse partier. Skulle noe vært endret måtte det være personen med ryggsekk i forgrunnen, men det hadde vel bare dukket opp en ny person der om man hadde ventet til den første var borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...