Gå til innhold

Kjøre windows programmer på Mac


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en forholdsvis ny Mac bruker, men er kjeeempe fornøyd! Men nå i det siste har jeg innsett at det er en del spill og programmer som jeg har på den stasjonære pcen min, som ikke er mac kompatible.

I den forbindelse har en klassekamerat bedt meg om å kjøre to Os'er på macen samtidig, et Os X og et windows Os, men det har jeg svært lite lyst til.

 

Så det jeg lurer på er om det er noen programmer som jeg kan kjøre spill/programmer som det bare er en windows utgave på macen min?

Takker på forhånd for alle svar!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet da jeg gikk over til mac og endte opp med å kjøpe paralells for å kjøre windows i osx. Her har du flere muligheter for integrering med osx, du kan få den opp som et eget vindu eller bruke noe som heter (coenherence eller noe lignende). Dette fungerer på den måten at du får windows startmenyen i docken og kjører windows programmene der som om de skulle være en del av osx...

Lenke til kommentar

ok, men da må jeg kjøpe parales og evt en kopi av windows?

Ja.

 

CrossOver kjører noen windows spill på mac, og Steam kommer snart til Mac.

 

Personlig vil jeg anbefale deg å lage en partisjon med windows via Bootcamp, noe som gir bedre ytelese i spill enn en emulering av Windows samtidig som du kjører Mac OS X.

Endret av Issun
Lenke til kommentar

ok, men da må jeg kjøpe parales og evt en kopi av windows?

Ja.

 

CrossOver kjører noen windows spill på mac, og Steam kommer snart til Mac.

 

Personlig vil jeg anbefale deg å lage en partisjon med windows via Bootcamp, noe som gir bedre ytelese i spill enn en emulering av Windows samtidig som du kjører Mac OS X.

 

takk for det, da skal jeg ikke ljuge og si at jeg skal kjøpe windows, for det hadde vært dumt av meg:P Neste stopp Thepiratebay, men paralells kjøper jeg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...