Dan-Inge Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hei Vurderer sterkt å selge min HD2 for å kjøpe Desire eller Galaxy S. Men jeg har også vurdert X10, noe jeg nå ser bort fra da jeg ikke liker GUI og at den har 256MB ram. HTC Desire vs Samsung Galaxy S Det at Galaxy S skal ha MYE raskere GPU er fristene, samt det mye større innebygde minne. Super Amoled vs Amoled.. Ellers bruker det vell å være bedre kamera på Samsung enn HTC? Det som lokker meg mot Desire er Sense. Elsker GUI på HD2.. Samt integreringen mot Facebook osv er bedre? Pris..og den er her nå.. Hva mener dere om dette? Lurer også på hvordan sync mot Outlook fungerer på Android? (kalender, kontakter, avtaler, notater osv) Er det ellers noe jeg vil savne i en overgang fra Winmo (HD2) til Android? Krav/ønsker for en telefon: Outlook synk mulighet (kontakter, notater, kalender) God kalender Kontakt liste synk mot facebook (og msn?) Alarm funksjon (god) Vise avtaler på ”home screen” samt klokke og snarveier.. Godt kamera med blits (minst 5 megapixels) E-post mulighet (IMAP) Operamini (eller annet som sparer mb) Sms-trådet Msn / Messengerprogram God nettleser GPS og navigering Taskmanager (se hvilke programmer som kjører) Ha masse programmer og spill tilgjengelig. Lese pdf, word osv Godt batteri RASK HELE TIDEN!! Favoritt kontakt liste? Liker ”Microsoft My Phone funksjonen..” så noe lignende hadde vært kjekt Værmelding Blogge mulighet (wordpress) Youtube / facebook Stoppeklokke/nedtelling Enkelt å bruke f.eks mp3 til ringelyd/meldingslyd God på media avspilling (musikk/video) Mulighet for tweaks Lommelykt funksjon Remote desktop Spotify Hardware: God skjerm (amoled?) større enn 3.7” god oppløsning Capasative Rask CPU + ram Helst 1gb + innebygd minne God å prate i Gjerne multitouch GPS Wifi Bluetooth Endret 28. mars 2010 av danif49 Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hei! Du har ihvertfall orden på hva du vil ha Jeg har ikke sett så veldig mye på Galaxy S, men personlig synes jeg den er alt for lik iPhone (det er ganske obvious at den er direkte iPhone rip-off), og det i seg selv er derfor god nok grunn til at *jeg* ikke skaffer meg den. Skal selv ha Desire når jeg får penger snart, og har derfor brukt ganske mye tid på å lese om Desire den siste tiden. Skal derfor gjøre mitt beste på å svare på listen din punkt for punkt (etter bindestrek etter hvert punkt): Krav/ønsker for en telefon: Outlook synk mulighet (kontakter, notater, kalender) - Desire har så vidt jeg har forstått det full sync med Outlook ved hjelp av HTC Sync. God kalender - Ikke helt sikker på hva du mener med god kalender, men kalenderen er fin og oversiktlig, og jeg mener du kan få den i flere versjoner: en hvor avtaler en dato merkes med en trekant i hjørnet, og en annen hvor en "bar" på siden av dagen viser hvilke deler av dagen som er opptatt Kontakt liste synk mot facebook (og msn?) - Kontakter syncer med Facebook og GMail (bilde, e-post, telefon, osv, og parrer like mail-adresser og numre), men ikke MSN Alarm funksjon (god) - Du kan sette flere (så mange du vil, tror jeg) alarmer fra klokke-widgeten Vise avtaler på ”home screen” samt klokke og snarveier.. - Dette er en av visningsmåtene til kalender-widgeten (avtaler), klokke har en standard widget, og snarveier er lett å legge til på homescreen Godt kamera med blits (minst 5 megapixels) - Desire har HTCs hittil beste kamera etter det jeg har hørt i forskjellige reviews, og oppløsningen er 5 MP, med én LED-blitz E-post mulighet (IMAP) - Støtte for både POP3, APOP og IMAP, samt Exchange Operamini (eller annet som sparer mb) - Den medfølgende browseren er veldig rask, og trenger nok egentlig ikke å byttes ut, men Opera mini er tilgjengelig, og om den nyeste versjonen ikke er på Market enda, er den der straks Sms-trådet - Threaded SMS er tilstede, og du kan få flere visningsmåter Msn / Messengerprogram - GTalk er det eneste messenger-programmet som følger med out-of-the-box, men det finnes flere programmer du kan laste ned på Market for dette, f.eks. Meebo, eBuddy, Fring m.m. God nettleser - Se ovenfor GPS og navigering - Google Maps, men ikke støtte for turn-by-turn navigering i Norge enda, men kan kjøpe 3rd party navigeringsapps når vi får pay-market i Norge (eller når Desire rootes ) - uansett vil du ikke finne noe forskjell i Galaxy S her Taskmanager (se hvilke programmer som kjører) - Jepp, sjekk Market Ha masse programmer og spill tilgjengelig. - Samme Market på Desire og Galaxy S Lese pdf, word osv - Jupp Godt batteri - Ikke sikker på hvor stort batteriet i Galaxy S er, men Desire har grei batteritid (f.eks var det en som rapporterte 9 timer konstant bruk den dagen han fikk den, altså den dagen den brukes desidert mest ) RASK HELE TIDEN!! - Raskeste hittil! Favoritt kontakt liste? - HTC Sense har en veldig fin favoritt-widget Liker ”Microsoft My Phone funksjonen..” så noe lignende hadde vært kjekt - Ikke sikker på hva denne gjør; forklar? Værmelding - Weather widget Blogge mulighet (wordpress) - Sikker på at det finnes flust av apps for dette Youtube / facebook - Out-of-the-box Stoppeklokke/nedtelling - Out-of-the-box Enkelt å bruke f.eks mp3 til ringelyd/meldingslyd - Ja, og du kan til og med lage deg ringelyd fra mp3-er on-the-go med Ringdroid (fra Market) God på media avspilling (musikk/video) - Jepp! Mulighet for tweaks - Det er dette Android er lagd for! ^^ Lommelykt funksjon - Her må du ha root access, dette gjelder for alle Android telefoner. Dessuten er det mer sannsynlig at Desire blir rootet enn at Galaxy S blir det Remote desktop - Market Spotify - Jepp Hardware: God skjerm (amoled?) større enn 3.7” god oppløsning - Her vinner nok Galaxy S, men forskjellen er ikke så stor at det er en dealbreaker (hvertfall ikke for meg) Capasative - Veldig responsiv kapasitiv skjerm Rask CPU + ram - Husker ikke specsa på Galaxy S, men Desire har hvertfall 576 MB RAM og 1 GHz prosessor, som er det beste blant alt annet på markedet Helst 1gb + innebygd minne - Bare 512 MB ROM, dessverre, men du trenger egentlig ikke så mye mer, siden du kan bruke SD-kort (med mindre du skal laste ned halve Market) God å prate i - Skal visstnok være veldig god lyd Gjerne multitouch - Den har multitouch, men Nexus One (som har samme skjerm) har et lite problem med at aksene fester seg når de krysser, og kan bytte plass om punktene kommer for nærme hverandre, men pinch-zoom fungerer knirkefritt. GPS - Jepp Wifi - Jepp, b/g Bluetooth - Ja Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Erm, Galaxy S er vel mer lik Desire enn iPhone? For meg så er ca den eneste forskjellen på Desire og Galaxy S "Vil du ha HTC (og Sense) eller Samsung?". Som en bonus, her en spec-compare for Galaxy S vs Desire vs iPhone 3GS: =4522&phones[]=4281&phones[]=3774"]PhoneArena Spec Compare Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Erm, Galaxy S er vel mer lik Desire enn iPhone? For meg så er ca den eneste forskjellen på Desire og Galaxy S "Vil du ha HTC (og Sense) eller Samsung?". Som en bonus, her en spec-compare for Galaxy S vs Desire vs iPhone 3GS: =4522&phones[]=4281&phones[]=3774"]PhoneArena Spec Compare Innebygd minne er en stort sak da, og super amoled. Samt MYE bedre GPU. Men likevel veldig usikker. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Erm, Galaxy S er vel mer lik Desire enn iPhone? For meg så er ca den eneste forskjellen på Desire og Galaxy S "Vil du ha HTC (og Sense) eller Samsung?". Som en bonus, her en spec-compare for Galaxy S vs Desire vs iPhone 3GS: =4522&phones[]=4281&phones[]=3774"]PhoneArena Spec Compare Jeg snakker om UIet, ikke hardware. Har du sett hvordan UIet til Galaxy S ser ut? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Meg bekjent skal Galaxy S kjøre TouchWiz som er Samsungs eget UI. På de telefonene jeg har sett med TouchWiz har det ikke vært spesielt likt iPhone OS. Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Meg bekjent skal Galaxy S kjøre TouchWiz som er Samsungs eget UI. På de telefonene jeg har sett med TouchWiz har det ikke vært spesielt likt iPhone OS. http://www.youtube.com/watch?v=Ce_oEzSosic http://www.youtube.com/watch?v=5vfXrqa0UwY Endret 29. mars 2010 av danif49 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Mmmkay. Går med på at docken nederst i TouchWiz umiskjennelig minner om docken i iPhone OS, men det er da umiskjennelig Android og ikke iPhone OS? Jeg har Galaxy Spica (som ikke kjører TouchWiz, men plain Android OS) og iPhone 3G. Som jeg ser det er TouchWiz for Android en pen kombo av de to. Ser ikke det som noe negativt. Og jeg liker ikke Sense. There, I said it. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ser veldig spennende ut den Samsung'en, men den ligger nok enda noen måneder fram i tid. Og innen da tipper jeg vi har fått flere lanseringer som overgår Galaxy S. Så da er det jo det evige vente-på-noe-bedre -problemet. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Det som mest sannsynlig avgjør kjøp av Galaxy S for min del er følgende: 1. Hvordan føles Galaxy Spica med Android 2.1? 2. Får jeg igjen på skatten? (Ja, jeg vet skatteoppgjøret har ligget ute snart en uke. Nei, jeg har ikke kode for å logge inn og sjekke) Endret 29. mars 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Mmmkay. Går med på at docken nederst i TouchWiz umiskjennelig minner om docken i iPhone OS, men det er da umiskjennelig Android og ikke iPhone OS? Jeg har Galaxy Spica (som ikke kjører TouchWiz, men plain Android OS) og iPhone 3G. Som jeg ser det er TouchWiz for Android en pen kombo av de to. Ser ikke det som noe negativt. Og jeg liker ikke Sense. There, I said it. Inne på applikasjonslista er det jo prikk likt iPhone, ikke bare docken. Men hver sin smak. 1 Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Mmmkay. Går med på at docken nederst i TouchWiz umiskjennelig minner om docken i iPhone OS, men det er da umiskjennelig Android og ikke iPhone OS? Jeg har Galaxy Spica (som ikke kjører TouchWiz, men plain Android OS) og iPhone 3G. Som jeg ser det er TouchWiz for Android en pen kombo av de to. Ser ikke det som noe negativt. Og jeg liker ikke Sense. There, I said it. Inne på applikasjonslista er det jo prikk likt iPhone, ikke bare docken. Men hver sin smak. Samsung Galaxy S virker mer gjennomført og spennende enn HTC Telefonene. HTC Desire Nexus One HTC Legend HTC Evo Virker veldig like, dessuten syns jeg menyene hakker.. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Selvfølgelig er Nexus One og Desire like - Desire er HTC sin egen versjon av telefonen de lagde for Google. Skjønner ikke helt hva du synes er så likt mellom de og Legend/Evo. Og hvordan kan du "synes at menyene hakker"? Både N1 og Desire er jo lynraske, mens Legend og Evo har jeg ikke sett videoer av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jeg er i akkurat samme situasjon. Desire eller Galaxy S. Pro Galaxy S for min del er maskinvaren i Galaxy S, men liker over hodet ikke UI'en de har kladdet på. Har gjort litt research, og det jeg har funnet rundt rooting og slikt er at ROM'ene ikke kan overføres mellom mobiler på samme måte som på windows mobile (har Touch HD nå). Stemmer dette? Sense på Galaxy S hadde vært konge (og da snakker vi ikke om de kjipe temaene der ute som egentlig ikke ligner). En annen ting, som for meg nok er avgjørende for hvilken telefon jeg kommer til å kjøpe: Bruker operativsystemet GPU'en? Jeg er mye mer opptatt av at alt er silkesmooth enn å kunne kjøre 3D-spill. Takk for svar. Endret 30. mars 2010 av Slettet-ZyWaQ24q Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det er riktig at du ikke bare kan slenge en ROM fra en mobil inn på en annen, da er det fare for at du "bricker" telefonen din. Om du ønsker å skifte mellom ROMs, vil jeg anbefale å gå for en HTC-telefon, da det er disse som har best støtte i utviklermiljøene, f.eks. XDA. Det er veldig sjelden ikke-HTC-telefoner får noe støtte der. På HTC Desire kjører alt silkesmooth, så akkurat det er ikke et problem Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jeg er i akkurat samme situasjon. Desire eller Galaxy S. Pro Galaxy S for min del er maskinvaren i Galaxy S, men liker over hodet ikke UI'en de har kladdet på. Har gjort litt research, og det jeg har funnet rundt rooting og slikt er at ROM'ene ikke kan overføres mellom mobiler på samme måte som på windows mobile (har Touch HD nå). Stemmer dette? Sense på Galaxy S hadde vært konge (og da snakker vi ikke om de kjipe temaene der ute som egentlig ikke ligner). En annen ting, som for meg nok er avgjørende for hvilken telefon jeg kommer til å kjøpe: Bruker operativsystemet GPU'en? Jeg er mye mer opptatt av at alt er silkesmooth enn å kunne kjøre 3D-spill. Takk for svar. Sense kan portes over, eksempel finner du her >> hvor de har ported sense over paa en Motorola Milestone/Droid. Men kanskje ikke saa nodvendig siden den nye SPB Mobile 5 ogsaa vil komme for Android telefoner. info og video her >> Endret 30. mars 2010 av Bacchus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Hmm, jepp. Men porting tar tid, hehe. Og er ikke sikkert det vil skje heller. Jeg liker ikke SPB Mobile. Har bl.a. testet det på WM. Alt for mye fokus på et utseende jeg ikke liker (heller mer mot sense eller WM7 for den saks skyld. Simplistisk, ikke glossy bevels og slikt). At HTC har et godt utviklingsmiljø rundt sine telefoner er et godt poeng! Heller nok mer og mer mot Desire. Men spørsmålet om hvor vidt OS eller OS-applikasjoner kan bruke GPU står fortsatt. Det er spesielt en interface jeg liker veldig godt (SlideScreen), men har vært noen klager på at det er tregt (vet ikke hvilken maskinvare disse klagene bunner i), så jeg lurer egentlig på hvor vidt en god GPU spiller en rolle her (om vi ser bort i fra programmeringsbiten selvsagt). Endret 30. mars 2010 av Slettet-ZyWaQ24q Lenke til kommentar
Swome Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis det jeg har lest rundt omkring stemmer så er jo HTC mye bedre enn Samsung på kundeservice og på å lansere oppdateringer, så med desire vil du nok få oppdateringer til nye versjoner av android mye tidligere. Blir en Desire på meg når studielånet kommer. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Tja, HTC er ikke akkurat raske med oppdateringer, men de er veldig gode på kundeservice, og om man får rootet telefonen, får du oppdateringer mye fortere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Tenkte jeg skulle legge inn et svar på eget spørsmål nå som jeg er i besittelse av en HTC Desire. Først og fremst, og mitt store spørsmål: Hastighet. Jeg kan bare si at jeg er virkelig imponert. Alt er silkesmooth! Bare ikke slå på animerte bakgrunnsbilder, da begynner det å gå ut over framerate. Alle funksjoner, Marketplace etc. fungerer utmerket. Jeg savner imidlertid litt "proff"-programmer som PocketInformant og PocketBreeze fra WM, men det er ikke noe som trekker særlig ned i opplevelsen og bruken av telefonen. Etter litt research og egne erfaringer kan jeg også si at OS kun bruker CPU. GPU er beregnet på spill, så kraftig GPU har ikke noe å si for brukeropplevelsen til daglig bruk. Veldig bra telefon som anbefales. Endret 21. april 2010 av Slettet-ZyWaQ24q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå