Gå til innhold

Ny Stasjonær PC til datastudier, 5-7000

Anbefalte innlegg

Hei!

Advarsel: Lang post, oppsummering nederst.

Er snart ferdig med militæret, og skal begynne med datastudier til høsten/sommeren.

Programvareutvikling heter faget, men kommer også til å bruke pc'n til andre ting som alt fra photoshop til delvis heavy multitasking, og den må takle spill som bf:bc2. (Ingen krav om høy oppløsning og ekstrem ytelse, er ingen gamer =) ).

Har fra før en utslitt fire år gammel laptop som da kostet 6000, så det sier sitt. Sitter nå med en 22" tilkoblet med 1080p opplæsning.

Planen er å kjøpe en pc-pakke med skjerm, slik at jeg får to 22" i et dualscreen oppsett, som vil være svært gunstug til mitt videre bruk.

Maskinen må ha en del lagringsplass, en del minne og en grei prosessor. Disse kan jeg være med på å vurdere selv.

Feltet jeg er helt blank på er grafikkort. Her aner jeg ikke hva jeg trenger og hva som er bra osv, null niks og nada. Når merker man om man har et dårlig grafikkort? Photoshop, bare spill eller hele tiden...

OPPSUMMERING:

Har sett på denne pc'n som er anbefalt fra dinside.no.

Dette virker jo som ei grei pakke der skjerm er inkludert, og spesifikasjonene virker kurrante ut fra mine øyne (grafikkort???).

Vil dette være et greit kjøp ut fra situasjonen som beskrevet over?

Og sist: Vil jeg tjene noe på å vente til sommeren med å kjøpe? Noen store endringer på pc markedet eller nyheter som kommer innen tre mnds tid?

Hvis noen tar seg tid til å svare på dette er jeg meget takknemlig :)

ssf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...