Gå til innhold

MS Office Enterprise 2007

v_r

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har installert MS Office Enterprise 2007 på min dell studio pc.

Jeg har valgt standard installasjon og ikke fått noen feilmeldinger under installasjonen.

Problemet er at hver gang jeg starter word,exel eller noen av de andre programmene starter windows installer og "konfigurer og samler inn nødvendig informasjon" (Dette skjermbildet kommer altså opp (se bilde)) etter en stund åpnes word,exel osv men det tar irriterende lang tid.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

bilde: post-171406-1269807255,1361_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du slettet Office Installasjons Cache mappen, MSOCache (i rot på C:, det er en skjult mappe)?

Ikke det jeg vet. men søker etter den og inkluderer skjulte mapper, da finner jeg den ikke.

hvordan kan jeg være sikker på om jeg har den evt har slettet den.?

Det er windows vista home premium 32 bit operativsystem på pcen.

Rettelse. Jeg fant den. den er ikke slettet.

Noen flere forslag.?

Takker for alle svar.

Endret av v_r
Lenke til kommentar

Du kan gå inn i kontrollpnel/mapper/vis skjulte mapper for å se om den er der. Jeg ville også satt inn Office CD'en og kjørt en reparasjon (det er så lenge siden jeg installerte Office, men mener å huske at du kan gjøre det fra CD'en).

Jeg prøver det nå. :)

Lenke til kommentar

Du kan gå inn i kontrollpnel/mapper/vis skjulte mapper for å se om den er der. Jeg ville også satt inn Office CD'en og kjørt en reparasjon (det er så lenge siden jeg installerte Office, men mener å huske at du kan gjøre det fra CD'en).

Jeg prøver det nå. :)

Desverre får fortsatt samme meldingen når jeg starter ett av programmene feks. Word.

Endret av v_r
Lenke til kommentar

Når du installerte Office krysset du av for "kjøres fra min datamaskin" eller hva det heter der du velger hvilke programmer som skal installeres?

Jeg fikk ikke det valget, men det er sikkert fordi jeg valgte standard installasjon. kansje jeg kan velge noe slikt på "tilpasset installasjon"

forøvrig har jeg nettopp kjørt ensåkalt office-diagnostikk uten at den fant noen problemer.

Jeg kan avinstallere og prøve det.

Lenke til kommentar

Når du installerte Office krysset du av for "kjøres fra min datamaskin" eller hva det heter der du velger hvilke programmer som skal installeres?

Jeg fikk ikke det valget, men det er sikkert fordi jeg valgte standard installasjon. kansje jeg kan velge noe slikt på "tilpasset installasjon"

forøvrig har jeg nettopp kjørt ensåkalt office-diagnostikk uten at den fant noen problemer.

Når jeg er inne på tilpasset installasjon. er default valget C:\Program Files\Microsoft office.

Når jeg velger tilpasset installasjon er det noen alternativer for de forskjellige programmene.

"Kjør fra datamaskinen", "Kjør alle fra datamaskinen" og "Ikke tilgjengelig" nå satt jeg alle valgene til "Kjør alle fra datamaskinen" så får jeg se hva som skjer :)

Endret av v_r
Lenke til kommentar

Når jeg er inne på tilpasset installasjon. er default valget C:\Program Files\Microsoft office.

Når jeg velger tilpasset installasjon er det noen alternativer for de forskjellige programmene.

"Kjør fra datamaskinen", "Kjør alle fra datamaskinen" og "Ikke tilgjengelig" nå satt jeg alle valgene til "Kjør alle fra datamaskinen" så får jeg se hva som skjer :)

Det var ingen forandring.

Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter hadde du da du installerte Office, du må være admin.

Første gang du starter et office program som en ny bruker vil dette skje, så forsøk å starte eks. Word to ganger etter hverandre.

Vet ikke om jeg er admin, men det er bare en brukerkonto på pcèn og det er meg. men skal se på saken i morra. hvordan kan jeg være sikker på om jeg er admin når jeg installerer? takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Kontrollpanel/brukerkontoer og se om du er har administrative rettigheter eller det er en vanlig brukerkonto.

Det kan også være at det har gått noe skikkelig galt når du installerte første gang, MS har et verktøy for å fjerne en "dårlig installasjon".

Linken er her: http://support.microsoft.com/kb/290301. Det står at den virker på 2003, men jeg har brukt den med hell på 2007.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...