Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Oppgave om kroppsspråk - problemstilling?

Anbefalte innlegg

For oss som er så heldige å gå i 3. klasse er det nå tid for å skrive særemne. Dvs en kake av en stil på +/- 12 sider. Jeg har lest 3 bøker (Kroppsspråk, Jeg ser det på deg, og Kunsten å lese tanker).

Problemer er jeg bare ikke greier å mekke en problemstilling ut av dette.. Er det kanskje noen snille sjeler her inne som enten lurer på noe rundt kroppsspråk (som jeg da kan mekke en problemstilling ut av), eller bare all by sudden har en problemstilling i hodet?

:fun:

Til mods: Egentlig burde vel denne vært postet under "leksehjelp". Jeg tok likevel sjansen på å poste under "Samliv og relasjoner" isteden, da jeg føler at denne siden av forumet er mye mer relevant for topic, da mange som henger her har GOD peiling på det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag 1)

Siden du er på dette forumet, hva med å skrive en oppgave på hvordan vi tar ibruk teknikker når vi skriver sms, chat, diskusjonsforum, blogger osv for å formidle budskapet våres uten å ta ibruk kroppspråk?

Forslag 2)

Hvordan man kan ta ibruk kroppspråk for å virke mer pålitelig? Når du f.eks. skal fortelle din idé i team arbeid, og du vil at de andre skal støtte forslaget ditt så må du greie å presentere det på overbevisende måte.

Veldig interessant tema egentlig, lykke til.

Lenke til kommentar

Vanligvis bruker jeg briller/linser, men når jeg ikke gjør det, så oppfatter jeg ikke folks kropsspråk like godt. Kanskje det ligger en oppgave i dette, hvor viktig kropsspråk er og hva det har å si at man ikke oppfatter det, at man da kommuniserer på en redusert måte hvis man ikke ser det. Dette har i hvert fall lært meg at kropsspråk er viktig. Hva vil det si at man oppfatter kropsspråket kontra det at man ikke gjør det?

Lenke til kommentar

Problemstillinger :

Hvor viktig er kroppsspråk i måten vi kommuniserer på?

Hvordan kan kroppsspråk avsløre at man lyver ?

Hvordan kan kroppsspråk fremstille ett menneske som trygg/til å stole på/ærlig?

Hvordan kan man bruke kroppsspråk til å manipulere/gjøre salg/Hjelpe andre/lure andre ?

Hvordan skiller kroppssråk seg fra vanlig tale?

Hvordan bruker vi kroppspråket dagelig?

Hvordan er bruken av kroppsspråk i Norge i forhold til syd europa ? <- spesiellt for drøftings oppgave

hmm.. ja.. sikker mye annet man kan skrive om også, eller blande to eller tre av de

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Det høres ikke helt ut som en optimal problemstilling, den blir nok alt for snever, og det blir nok vanskelig å skrive 12 sider om det. Og når det kommer til Obama så er det ikke kroppspråket hans som er hovedgrunnen til at han får frem budskapet sitt, det er heller det at han tar i bruk retoriske virkemidler.

En selger ville kanskje vært et bedre eksempel, ettersom at de bruker mye mer kroppspråk for å få viljen sin.

"Hvor viktig er ikke-verbal kommunikasjon?" Tror jeg kunne vært en fin problemstilling. Da har du ihvertfall nok å skrive om thumbup.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...