NiTech Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei, den gamle telefonen min synger på siste verset men arbeidsgiver nekter å kjøpe iphone til meg. What's next best? Det jeg liker med iphone er kapasitiv skjerm, multitouch, rask respons/myke animasjoner og et vell av programvare. mvh Simon Lenke til kommentar
Tern Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 HTC hero? har hørt mye bra om den, kan jo sjekke den opp Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 HTC Desire eller Google Nexus One Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 HTC Desire! Og den er ikke bare next best, den er bedre ^^ Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Her er noen som faktisk er bedre en Iphone HTC Desire HTC HD2 HTC Legend Sony Ericsson Xperia X10 Samsung S8500 Wave (Kommer snart) Samsung Galaxy S (Kommer snart) Endret 29. mars 2010 av Bacchus Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 den gamle telefonen min synger på siste verset men arbeidsgiver nekter å kjøpe iphone til meg. What's next best? tror du har blandet de om. next best om arbeidsgiver ikke vil spandere på deg en skikelig htc er iphone. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 kjøp selv...ebay FTW :-) Men HTC's Desire er ett bra valg :-) Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 den gamle telefonen min synger på siste verset men arbeidsgiver nekter å kjøpe iphone til meg. What's next best? tror du har blandet de om. next best om arbeidsgiver ikke vil spandere på deg en skikelig htc er iphone. Snakker vi da om en Desire? For jeg har nemlig en HD2 nå, og vurderer å bytte til en desire. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Verdens 15 beste telefoner akkurat nå av TechRadar Lenke til kommentar
NiTech Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Takk, takk, takk, takk! Jeg har fått med meg at HTC Desire eller HD2 kan være tingen. Jeg ønsker multitouch og RASK!! respons. Sony experia x10 ser ikke kjapp ut i de reviewene jeg har sett. Sjekker ut top 15 mobiler i verden as we speak. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Vær forsiktig før du kjøper en telefon med SAMOLED eller AMOLED i allefall. Test hvordan de er å bruke utendørs i sterkt lys samt hvor mye strøm de faktisk bruker. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg vil ikke anbefale HD2. Veldig mange av de som har kjøpt den har klagd på at den sliter mye med lag, og at den ikke er så god å skrive på, pluss at de ikke er fornøyd med operativsystemet. Desire er nok et bedre valg. AMOLED-skjermen til Desire er heller ikke noe vanskeligere å se på i dagslys enn andre skjermer, og den vil i de fleste tilfeller være batteribesparende (kanskje med unntak av om du kun ser på hvite bilder). Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det påstås at disse skjermene skal bruke mindre strøm, men det ser ikke ut til at det er slik i praksis. Husk at de ikke nyttegjør seg noe som helst av lyset fra omgivelsene, og må lage alt lyset selv. En god indikator på dette er hvor lenge en telefon kan vise video i forhold til batteristørrelsen. Android ser ut til å være veien å gå da Windows Mobile i praksis er dødsdømt. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det kommer helt an på hvilke bilder du viser. En AMOLED-skjerm vil på mørke bilder bruke opptil 40% mindre strøm, mens den på veldig lyse bilder vil bruke mer. Om du skal se på film med mobilen, er sannsynligheten stor for at du ikke bare får bedre bilder med en AMOLED-skjerm, men at den er snillere med batteriet. Med mindre du stort sett ser på filmer om Antarktis. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det er teoretisk riktig, men ser ikke ut til å holde vann i praksis. Hvorfor kan man se video i bare opptil 7 timer på Nexus one, mens man kan se video i opptil 10 timer på 3GS enda Nexus One har større batteri? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Oppløsning? Nexus One og Desire har 2,5 ganger så høy oppløsning som iPhone 3Gs. Det er ganske mange fler pixler som må belyses. Er dette forresten tider du har notert fra erfaring, eller er det oppgitte batteritider på de offisielle sidene? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det er de oppgitte dataene fra produsenten. Nexus one har en effektiv oppløsning på 392*653, men oppløsningen har nok heller lite å si her. Husk at Hele LCD-panelet lyses opp hele tiden i motsetning til bare der det trengs på et OLED-panel. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) En effektiv oppløsning om du regner med at alle pixlene må være RGB, men det er fortsatt 800*480 individuelle pixler. Dessuten, når var sist gang du så offisielle oppgitte batteritider som stemte? Personlig har jeg ALDRI opplevd det samme som er oppgitt. Endret 29. mars 2010 av AudunXetrov Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det er forskjell på pixler og subpixler. Når det gjelder kameraer teller man subpixler, når det gjelder skjermer teller man pixler. Hvis jeg har forstått dette riktig gjelder dette også på mobilskjermer. Oppgitt batteritid er selvsagt under optimale forhold for begge parter. Hvorfor oppgir de da dårligere batteritid ved videovisning for en telefon med større batteri? Lenke til kommentar
Bacchus Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Hvis du vil sjekke forskjell i stromforbruk mellom LCD vs. Amoled saa maa du bruke mobiler med samme processor sett, samme os og samme opplosning... Ikke glem at Iphone ikke kan bytte batteri. Saa er du f.eks til fjells med en Nexus One/Desire og har med deg ekstra batterier er det bare og putte i et nytt et sasnart det som er i er tomt. Med Iphone derimot naar det er tomt saa er det tomt, og du kan ikke bruke den igjen frem til du har tilgang paa en lader. Endret 29. mars 2010 av Bacchus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå