Khani Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Det var vel noe av det første jeg prøvde og slik brikkene sto i førsteomgang. Men det ble ingen forandring. Kjørte et par runder med memtest86 også, fikk ikke noe opp der. Men rebootloopen var der fortsatt. Har også hørt om andre med problemer på et av de andre formatene av kortene tror det var på 1156. Jeg har vel selv hatt 5 kort fra gigabyte gjennom tidene. Men dette er det eneste som har gitt meg noe som helst problem. Endret 23. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Da er det bare og reklamere da... WilliamRobertsen har du fått tilbake et nytt kort? evt. funker det? evt. sende dem en mail: http://www.gigabyte.no/Support/ServiceCenter.aspx de har nok vært borti feilen før og kan nok hjelpe. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Venter på svar fra nettbutikken. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Finnes det ikke diagnostikklys på hovedkortet som viser om alt fungerer som det skal? På mitt MSI P35 platinum, er det 4 lysdioder på hovedkoret som hver for seg tennes og går fra rødt til grønt under booting. Jeg fikk uendelig omstarter første gangen da jeg hadde noe bøss på en kontakt på en minnebrikke (vel, er hva jeg mener å kunne se da, ellers er det ikke greit å vite hvorfor det ikke starta opp første gangen). Endret 26. mai 2010 av Decoman Lenke til kommentar
Khani Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Har sjekket. Den starter opp normalt og så kommer den til bios skjermen og så slokker pcen og så starter igjen og så fortsetter det. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du reklamerte 31. mars? Da burde du virkelig få det nye snart... Hvilken nettbutikk er det du har handla hos? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Eg fekk mitt Gigabyte GA-X58A-UD3R i dag, men etter installasjonen av all hardwaren når eg skulle boote ville ikkje maskina kommunisere med skjermen - ikkje i det heile tatt. "No signal" var einaste beskjed... Eg prøvde å fikle med alt som var å fikle med for å få det til å fungere. Eg visste også frå før at ganske mange andre har hatt problem med dette kortet, så eg var omtrent i ferd med å gi opp, då eg såg posten din, ESS., på forrige side. Eg sette RAMen i dei kvite spora, og vips! Alt fungerte prikkfritt! Takk skal du ha! Endret 26. mai 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Khani Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Du reklamerte 31. mars? Da burde du virkelig få det nye snart... Hvilken nettbutikk er det du har handla hos? Amentio selvfølgelig. Men det er hattelco (Gigabyte sin norske distributør) som bruker lang tid. Endret 27. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
jeromoeren Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hei, Jeg tror ikke jeg har akkurat samme problemene som dere, men jeg har også store problemer med Gigabyte GA-X58A-UD3R Rev 1.0 (Bios = F5). Mitt oppsett: RAM: Corsair Core i7 6GB Kit 3x2GB - DDR3 PC2-12800 (TR3X6G1600C8D) CPU: Intel Core i7 Quad 930 2,8GHz PSU: Corsair CMPSU-750TXEU 750W Grafikk: Gainward Geforce 210 512MB (Skal brukes som server, så ikke noe fancy skjermkort) Problemet er som følger: Jeg installerer Windows (har testet Win7 og Win2008 R2). Under oppstart av Windows slår PC'n seg av. Dette skjer i begge operativsystemer under lasting (der hvor progressbar'en går frem og tilbake). Jeg har testet en hel masse forskjellig i BIOS. Minnet kjørte på 1066MHZ default, men satte på Extreme profil, og da ble det automatisk 1600MHz (som minnet mitt kan kjøre). Men samme hva jeg gjør så er problemet der fremdeles. Jeg har selvfølgelig også testet en og en brikke, og jeg har dem i de hvite slot'ene. Noen forslag? Lenke til kommentar
jabathehutt Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Kjøpte dette hk heromuken og bruker det med en 700w psu. Har i7 930 og dette minnet installert Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB. For mig har det ikke vart noen problemer. Har sett at det ligger ute en f5 bios som jeg ikke har oppdatert til enda siden jeg ikke finner noe verktøy til og gjøre det enda. Men det den inneholder er utvidet minnesstøtte blant annet. Har et rev 1.0 kort kjøpt fra komplett. J Endret 8. juni 2010 av jabathehutt Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Du flasher med qflash som er innebygd i hovedkortet. Det er f8 man skal trykke husker jeg rett. Også må lagringsmediet (Minnepennen, hardisken) være i FAT. Ellers kan disketter også brukes. Når det kommer til testing av minne, bruk memtest86. Kan det forresten være noe med hardisken? Lager den høye tikkelyder og bråker en del? Endret 8. juni 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Khani Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Da er det oppklart. Hovedkortet mitt var defekt. Men eneste jeg iriterer meg litt over er at det ble send en vare i erstatning, istedet for penger inn på konto... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå