Gå til innhold

480 VS 5870

GTX 480 eller HD5870  

50 stemmer

1. 1. Hva er best? GTX 480 eller HD5870?

• GTX480
      9
    • HD5870
      41

Anbefalte innlegg

hei

jeg har tenkt til å kjøpe et nytt grafikk kort. jeg har lest om både 5870 og GTX480 men jeg er usikker på hvilket kort som er best over lengre tid. jeg vet at GTX480 er 5% bedre enn 5870 i snitt under tester, men det blir også mye varmere enn 5870. og er det ikke sånn at høy tempratur resulterer i ytelsestap?

Hva er best, 5870 eller GTX480?

PS: hvis ingen av kortene er spessielt "gode" så er jeg åpen for anbefalinger om andre kort.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanskelig å si hva som er best. spørs heilt hva du skal bruke det til.

skal du ha 3D opplevelse så er jo gtx 480 veien å gå pga nvidia 3D vision.

og det ser ut som gtx 480 kjører spill mye bedre på 2560x1600 oppløsning hvis du har en skjerm som støtter det.

hvis du ikke skal ha 3D briller og har en skjerm som har lavere oppløsning enn 2560x1600 så er 5870 bedre siden dem har ca lik ytelse på noen steder og iblant så er 5870 bedre. PLUSS!... 5870 er mye billigere. bare vent til 480 blir lansert så kan det hende du får den for 2500.

jeg har ikke prøvd GTX 480. men etter alle tester og omtaler jeg har sett så virker det veldig skuffende ved tanke på at den kom så lenge etter ATI og fortsatt ikke går forbi 5870. jeg har sykt lyst på et GTX480 siden jeg vil ha 3D vision, men kjøpte meg heller 5870. kan hende 480'n blir bedre med en ny driver. hvem vet.

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

GTX480 er raskere og har teknologi som 5870 ikke har.

Den er imidlertid varmere, derfor støyer den også mer.

Det er ingen sammenheng mellom varme og dårligere ytelse slik kortet blir levert - det spiller først inn når du overklokker og skal ha mer ytelse enn du i utgangspunktet betalte for.

GTX480 koster mer, så er det opp til deg om du tar regnestykket på kun grafikkortet eller tenker på totalkostnaden til din pc når du skal regne kost/nytte.

Du bør sjekke ut om din prosessor og strømforsyning er klar for dette også, de blir fort flaskehals, og på gtx480 kan det være mange som må bytte strømforsyninga :)

Mulig ati radeon 5970 er et alternativ for deg også?

Endret av findon
Lenke til kommentar

vil en 850w NorthQ http://www.northq.com/products/powersupply/nq4775-850-flex.html PSU klare 2 stk GTX480 tro? eller må jeg over 1000w? har en overklokka i7 920 4.2ghz i tillegg.

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3783&p=19

Tipper overklokkinga drar sitt også, så ser ut som du akkurat ikke vil klare det med 850w :)

liker profilbildet ditt btw :D

Endret av findon
Lenke til kommentar

OFFTOPIC: Bill Hicks ftw!

ontopic: hvis nvidia kommer med noen bedre drivere som fikser litt varmetull og power consumption så kanskje jeg vurderer 480sli men ser ut som det heller blir 5870CF

De kan ikke fikse varmen og det de bruker i strøm med en driver-oppdatering. Men de kan komme med revisjoner senere som får det ned.

De gikk inn for og komme på topp igjen koste hva enn det skulle koste i strøm og varme:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Dette er et vanskelig spørsmål du spør.

Hvis du bare er ute etter hvilket kort som er BEST på YTELSE så er det GTX480 som vinner. Men hvis du er ute etter hvilket kort som yter BEST pr KRONE, så er det nok HD 5870 som vinner.

EDIT: Etter pollen å tyde, så virker det som om folk tenker pris-ytelse ihvertfall. HD 5870 is tha prize-king!

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...