Gå til innhold

Tippeliga lag bra nok for PL?


YNWA32

Overlever dette laget PL?  

42 stemmer

  1. 1. Hvor tror du et All star TL lag havner?

    • Fra 10 - 14.plass
      14
    • Fra 15 - 17.plass
      14
    • Rykker ned 18 - 20.plass
      10
    • Under top 8 i Championship
      4


Anbefalte innlegg

Satt og diskuterte opp og ned med en kamerat utover Søndagen.

 

Tema var nivå forskjellen mellom Premier League og vår egen toppserie Tippeliagen.

 

Hvordan hadde f.eks lagene Rosenborg - Vålerenga - Stabæk - Molde klart seg? Rykket rett ned? Hvor i seriesystemet i England legger dere våre beste lag?

 

Vi ble ihvertfall ikke enige, men kom til en liten enighet rundt et Tippeliga All Star lag (24 manns tropp). Hvis man selv kan få velge seg ut 21 spillere fra Tippeligaen og hente inn 3 valgfrie norske spillere til en "fantasy Tippeliga tropp".

 

Her er troppen:

 

GK: Hichfield - Jarstein - Örlund

 

DL: John Arne Riise - Knut Olav Rindarøy

 

DR: Tom Høgli - Mikael Lustig

 

DC: Brede Hangeland © - Kris Stadsgaard

DC: Vegard Forren - Vadim Demidov

 

DMC: Anthony Annan - Kristoffer Hæstad

DMC: Per Ciljan Sjelbreid - Mohammed Fellah

 

RW: Christian Bolanos - Pontus Farnerud

 

LW: Erik Huseklepp - Trond Olsen

 

AM: Makhtar Tioune - Veigar Pall Gunnarson

 

A: John Carew - Moa Abdellouae - Rade Prica

 

Hadde denne troppen overlevd i Premier League rent sportslig?

 

"Alt" som skal til er å heve seg over lag 3 av lagene Burnely, Hull, Wolves og Pompey. West Ham ligger der nede, men kan vel sies å ha underprestert i år.

 

Hva mener dere?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må nesten legge til at kameraten min og jeg som diskuterte dette har laget et veddemål. Så kom gjerne med FOR og MOT argumenter.

 

Ang tropp: Ikke tenk nødvendigvis denne troppen, men All-Star Tippeliga lag + 3 norske forsterkninger. Troppen ble satt opp ganske raskt for å si det mildt.

 

Örlund

Kris Stadsgaard, Kristoffer Hæstad osv.

Ellers burde du tatt med Anders Lindegaard istedenfor Jarstein, han er klart den beste TL-keeperen pdd.

Og nei, den troppen hadde selvfølgelig ikke overlevd i PL

 

sist jeg pratet med Rekdal snakket han meget varmt om Lindegaard. Han var jo også god i cupfinalen husker jeg. Men har ikke sett han i mer en highlights og max 2 kamper.

Lenke til kommentar

Slik som Lindegaard spiller akkurat nå ville jeg sagt at han i verste fall ikke er langt unna å være god nok for Premier League, han kunne definitivt spilt for et "bottom-half"-lag i en av de "fem store".

 

Nest best i Tippeligaen rangerer jeg faktisk Ramovic. Jarstein er vel knapt blant de ti beste.

Lenke til kommentar

Tror dagens RBK-lag hadde klart seg greit i PL. Med Prica og Iversen i form, Winsnes med flashback, Annan, Dorsin & Co i forsvar så tror jeg de fleste lag har skulle fått slite litt.

 

Men det er vel støtteapparatet som er den største forskjellen. Brakka kan ikke måle seg med de store systemene som er i spill i England.

Lenke til kommentar

Er nok ikke bare det som gjør det, og uansett har det neppe mye å si. Ikke glem at Uniteds B-lag slo RBK for ikke så lenge siden. Jeg vil tro at verken RBK, Molde eller Stabæk hadde klart seg i PL.

 

For øvrig er jeg bittelitt uenig i oppstillingen din, selv om jeg skjønner tankegangen. Men Carew f. eks. er A. Villa spiller, og burde sånn sett ikke være på dette laget (da blir det jo mer et landslag, og det føler jeg blir litt tullete å trekke inn i en klubbliga). Men jeg skal ikke kverulere, så jeg går med på den :p

 

Men nja, jeg tror de kanskje kunne unngått nedrykk, men da bare så vidt. Mange av de spillerne du nevner er ikke ordentlig vant med det balltempoet og de øvrige kvalitetene som du finner i PL, selv om en del av de har landslagserfaring. Dette er noe de eksisterende lagene der er godt vant med. En annen ting er de tette kampprogrammene som ofte forekommer. Du ser det jo på TL-lag når de skal prøve å kvalifisere seg til Europa osv. Stabæk i fjor f. eks. var nesten helt døde etter en kort periode med et tett kampprogram, og selv om det er et helt annet lag enn det du har satt sammen her, så består allikevel poenget mitt mtp. hva spillerne er vant til. Dette kommer altså i tillegg til det jeg har nevnt over.

 

Men kunne de ha gjort det bra også? Joda, det skal nok ikke utelukkes helt. Bl. a. er det en viss bredde i troppen du nevner. Riise og Hangeland ville f. eks. gitt solid styrke bakover, men dette er ikke nok. Å "cherry-picke" spillere er heller ingen garanti for noen suksess, dette har vi bl. a. Real Madrid som et bevis på. Nei, det skal ikke utelukkes at de kunne ha overlevd, men jeg vil ikke satset pengene mine på det, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Er nok ikke bare det som gjør det, og uansett har det neppe mye å si. Ikke glem at Uniteds B-lag slo RBK for ikke så lenge siden. Jeg vil tro at verken RBK, Molde eller Stabæk hadde klart seg i PL.

 

RBK spilte vel uavgjort mot B-laget til United, og det var en treningskamp. En ting som er verdt og huske er jo at RBK spilte uavgjort mot Chelsea på brua i CL. Det var vel ikke akkurat et toppet Chelsea-lag, men skulle tro de fortsatt var bedre enn PL-lag flest.

Lenke til kommentar

Kan avsløre at jeg trodde Rosenborg ville ligget mellom 12-17.plass i PL.

 

Stabæk og Molde i form hadde vært "heislag" og ligget på øvre halvdel av Championship og rykket opp 1/3 sesonger eller noe.

 

Resten av "top6" i Norge hadde ligget under top 8 i Championship.

 

PS! Angående "reglene" for troppen: Tanken var All-star Tippeliga lag med forsterkninger, tenkte da på "realistiske" forsterkninger som man "kunne" fått til et slikt lag. Derfor ble det 3 utenlands proffer man fikk velge i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

"Alt" som skal til er å heve seg over lag 3 av lagene Burnely, Hull, Wolves og Pompey. West Ham ligger der nede, men kan vel sies å ha underprestert i år.

 

 

Hæ? Tabellen ser jo slik ut: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/table/default.stm

 

 

 

Uansett, nei de hadde ikke overlevd tror jeg. Hadde blitt et lag med spillere som ikke kan samarbeide.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

"Alt" som skal til er å heve seg over lag 3 av lagene Burnely, Hull, Wolves og Pompey. West Ham ligger der nede, men kan vel sies å ha underprestert i år.

 

Hæ? Tabellen ser jo slik ut: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/table/default.stm

 

Uansett, nei de hadde ikke overlevd tror jeg. Hadde blitt et lag med spillere som ikke kan samarbeide.

 

Vil tro at "Hæ" og "tabbelen ser slik ut..." sikter til at Wolves ligger på 14.plass. Men både West Ham, Bolton og Wigan har alle bedre lag en Wolves. Sistnevnte vil over tid være et svakere lag en de overnevnte. Idag ligger de 3p over West Ham (17.plass). Setter en god del penger på at Wolves ender bak minst 2 av disse lagene etter 38 kamper. Samt så kan jeg sette alt jeg eier på at Wolves IKKE tar flest PL poeng av disse 4 over denne og neste sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...