Gå til innhold

Angående skole før tjenestetiden min er ferdig

Anbefalte innlegg

Hvordan søker jeg om tidlig dimmitering fra militæret? Jeg har fryst plass til sommeren og har skriv på dette, så jeg kommer garantert inn osv. Hva gjør jeg? Er det sjanse for at jeg ikke får fritak? Jeg er i HMKG hvis det er noen vits å si. Slutter tidlig oktober.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vanskelig, men slettes ikke umulig. Det som ble gjort i høst, for de jeg kjente, var at de fikk dimittere i midten/slutten av september, men mellom skolestart og dette fikk de fri til alt som var obligatorisk. Her på NTNU vil det si relativt lite, men nok til at det blir sabla irriterende å skulle reise fram og tilbake såpass mye, og de jeg kjenner som fikk denne løsningen endte alle opp med å falle fra studiet. Men mannskapssituasjonen varierer fra år til år, og det kan hende det gjøres annerledes i 2011. Rent formelt har du i utgangspunktet krav på å dimittere 6 uker før egentlig dimmedato (som er dagen før innrykksdato, ett år senere), men her har tydeligvis avdelingssjef mulighet til å nekte dette hvis det er nødvendig av hensyn til oppdraget som skal løses.

Anbefaler å søke om å få innrykk tidligere. F. eks. august i hæren (garden eller annen avdeling), eller madla (sjø eller luft) i juli.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har man krav på 6 uker, eller INNTIL 6 uker? Er dette evt. nedskrevet en plass slik at man har noe å referere til?

Sitter selv og skriver søknad om tidligere dimmitering. Sliter litt med å finne grunner da, men det at man skal studere er vel en god nok grunn i seg selv? Må jo selvsagt gå på visninger for å finne leilighet i tillegg.

Lenke til kommentar

"Det må du ikke", hva var det svar på? At jeg må på visninger for å finne leilighet? :hmm:

Og hvis jeg spør pent så får jeg slippe en uke før, tenker du da på 7 uker før egentlig dimmisjonsdato? Det går sikkert ikke i mitt tilfelle, siden opprinnelig dimmedato er 18. august (så 6 uker holder rikelig).

Tror det kan være lurt å slå av en prat med troppssjef først, ja.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Så du mener jeg burde fly tur/retur *by* en helg for å gå på visning? Og om det så blir noe jeg må gjøre, så trengs det ofte flere visninger over flere dager. Er ikke alltid du finner hva du er ute etter på første visning. Så i stedet for å måtte søke visning-perm, så håper jeg befalet heller gir litt førtidsdimming. Men det skal jeg selvsagt ta opp med troppsjef og ikke her.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...