Gå til innhold

Feil på Logitech Z-5500


Anbefalte innlegg

Hei!

I går fant jeg et komplett Logitech Z-5500 anlegg i søppelkonteineren i blokka. Tok det med meg inn for å teste.

post-68016-1269798941,0536_thumb.jpg

 

Jeg har nå satt strøm på det og får lys i kontrollen, men den vil helt tilfeldig bare slå seg av, og jeg kan slå den på, men den slår seg av umiddelbart. Dersom jeg lar den ligge en stund og så slår på, så forblir den på en stund.

 

Har ikke testet høytalerne med lyd enda, men tenkte å se om jeg klarer å få testet det litt senere.

 

Er det noen som har hørt om samme feil? evt. hvilke deler kan det være som forårsaker det? Har prøvd å sjekke kabelfeil ved å riste litt og dunke den litt, noen ganger ser det ut som det kan få den til å slå seg av, men andre ganger holder den seg på. Har også skrudd opp kontrollen og det virker som alle ledningene sitter godt i loddingen.

 

Er jo en liten mulighet for at selve kabelen er skadet, men er ingen synlige skader.

 

Akkurat nå mens jeg skriver dette har den holdt seg på en stund.

 

Off topic: Skal også sies at jeg fant Logitech Z-540 komplett med alt og det virker så det ljomer :D

 

Håper noen har noe svar :)

 

Oppdatering: Har nå koblet den med coax fra DVD-spilleren og lyden fungerer fint :) men regner med at den når som helst kan bestemme seg for å slå seg av.

Endret av janingar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Jeg sjekket der og fant en god del. Virker som anlegget har fått samme feil som flere andre har. Dvs. noe i kontroll-enheten ryker slik at anlegget bare slår seg av eller "mister" strømmen.

 

Får se hvordan jeg løser det. Høytalerne kan jo fint kobles til annen forsterker, og sub'en kan nok bygges om så den fungerer som en aktiv sub, koblet til en forsterker :)

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg sjekket der og fant en god del. Virker som anlegget har fått samme feil som flere andre har. Dvs. noe i kontroll-enheten ryker slik at anlegget bare slår seg av eller "mister" strømmen.

 

Får se hvordan jeg løser det. Høytalerne kan jo fint kobles til annen forsterker, og sub'en kan nok bygges om så den fungerer som en aktiv sub, koblet til en forsterker :)

 

Jeg trenger en senterhøyttaler fra dette anlegget + en fjernkontroll, så si ifra om du vil kvitte deg med noe av det, heh. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...