wineandmary Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei.. Er gutt som sliter litt sosialt.. nermest sosial angst... Vil overvinne all frykt og leve glad og fornøyd, og fokusere på de virkelige problemer... Er jævlig lei, av å unngå folk, i fks bussen, later som jeg ikke ser dem... Vil ikke si jeg har sosian angst, tørr å stå foran mange mennesker, skrike noe logisk, om jeg vil det... er ikke redd for andre mennesker. Mitt problem, er at jeg unngår mennesker for at jeg, aldri vet hva jeg skal si! Er redd for å være kjedelig, og at andre tenker, eller formidler, at jeg er kjedelig. Hater å forlate en samtale med enorm skuffelse. Fks, noen prater og har det kjekt, og den andre går, så kommer jeg.. hva skal du finne på idag?.. Absolutt ingenting å si.. Lurer på om noen som har hatt samme problem, og hva dere evt gjorde for å bli kvitt det. evt link til noe nyttig? Hva skal man snakke om på fest? fks.... Der vi setter pris på å ha det morsomt.... Mennesker sier jeg skal lese mye nyheter osv, ja er kjempe greit det vist det er interreesant, men skal man holde seg gjennom kvelden, må man prate om andre ting også.... Hva skal man prate om? Hva er hemmligheten, til at du kan prate nesten hele kvelden? Er en av problemene, at jeg er redd for å være kjedelig? Takk! Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ett tips når det gjelder å finne noe å prate om er å i starten ta for seg de umiddelbare omgivelsene. Været er jo en forslitt klassiker der (kanskje byttet ut med klima i den senere tid). Er du på en fest kan du prate om stedet du er på, inventaret, musikken, maten, drikkevarene og slike ting. Andre mennesker. NB: Ikke prat nedsettende om andre selv om andre personer gjør det! Det høres kanskje upersonlig og kjedelig ut, men det er en måte å få i gang en samtale på. Så får du føle litt på hvilke temaer som interesserer samtalepartneren. Det trengs nemlig minst to for å få til en samtale (medmindre en prater med seg selv da:p), så hele byrden av å få til en interessant konversasjon er hviler ikke på deg. Ellers virker det jo som om andre mennesker eller seg selv er det som folk liker best å prate om på fester og slik og kan du fortelle historier så er det nok sikkert ett pluss. Tingen er at om du begynner med å ta opp et veldig avansert tema så kan det hende at du bommer helt på hva den andre personen føler seg komfortabel med å prate om og trekker seg unna. Når det gjelder det å virke kjedelig så er jo folk forskjellige og noen vil sikkert synes at du ikke er så interessant å prate med. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ett 100% safe samtaletema er jo noe minneverdig dere har gjort sammen en gang. En gang må jo være den første. Personlig var jeg alltid veldig nervøs for at jeg ikke skulle ha noe å snakke om(når jeg inviterte jenter hjem osv) Senest i dag, bekymret jeg meg over hva jeg og ei annen kunne gjøre/snakke om. Det jeg gjorde var at jeg bare gav meg selv en krass leksjon om å tenke positivt, og ikke bekymre seg! (Her, som så mange andre steder er det 'øvelse gjør mester' som teller) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå