Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veldig usikker angående jente


Gjest Gutt 18 usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 18 usikker

Antar dette blir langt og det ville vært veldig behagelig om noen ville ta seg tid til å snakke mer med meg om dette temaet. Ta gjerne kontakt over pm.

 

Problemet mitt er at kroppen og hjertet mitt sier en ting mens hodet sier noe helt annet. Jeg har aldri vært forelsket før, men jeg tror jeg er det. Opptil nå i livet har jeg alltid tatt valg kun basert på tankene mine, og nesten ikke hørt på kroppen / følelsene mine.

 

Men nå har denne jenta kommet inn i hjertet mitt og nekter å dra. Når jeg ikke er med henne tenkter jeg på henne konstant, og når jeg er med henne blir jeg glad uansett hva vi finner på. Hun går med lenker og flere ganger har jeg lagt merke til at jeg ubevisst lytter etter lyden av lenker...

 

Jeg har sagt rett ut til henne hva jeg føler for henne. Ikke ansikt til ansikt fordi det er jeg rett og slett for feig til. Men gjennom msn, og til jul skrev jeg et brev, med et tilhørende røtt hjerte som jeg laget.

 

Jeg vil regne meg selv som rimelig intelligent og forstår at det ikke er noen muligheter for å bli sammen med denne jenta. Selv om vi omtrent gjør alt det "kjærester" gjør allerede.

Vi snakker sammen hver dag, og som oftest når vi snakker er det bare oss to... Vi har også overnattet sammen.

 

Problemet er det at denne jenta nekter å vise eller snakker om følelser. Og etter at jeg skrev hva jeg følte fikk jeg ingen respons overhodet. Et Nei, tror jeg at jeg ville tålt. Men denne usikkerheten er forferdelig.

 

Hun bare ignorerer alle problemer og alt som er vanskelig, og flykter fra problemene. Og selv om jeg vet alt dette og ser det tydelig så banker fortsatt hjertet mitt bare jeg tenker på henne.

Og uansett hvilke ting hun gjør klarer jeg ikke bli sur på henne.

 

Om jeg spør om vi kan finne på noe en dag så er hun ganske passiv og gir ikke et klart svar. Hun tar heller aldri initiativ til å finne på ting, men dette gjør hun mot alle . Ikke bare meg.

 

Hun viser ingen fysisk interesse for hverken jenter eller gutter... Og jeg har aldri møtt noen som ligner henne i det hele tatt.

 

Vi ler og har det hyggelig når vi er sammen, vi går på samme skole og er derfor sammen hver dag. Men jeg aner ikke hvorfor jeg liker henne. Er mange andre jenter som er "penere" og hyggeligere.

 

Men hjertet mitt banker ikke fortere når jeg ser disse.

 

Så hva burde jeg gjøre? Jeg har lyst å bare glemme henne, men hjertet mitt sier noe helt annet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som hun er veldig glad i deg og setter godt pris på å ha deg som en venn, og derfor er redd for å bli såret og miste deg en gang i fremtiden hvis dere skulle forhaste for mye og bli kjærester nå.

 

Finn ut om følelsene dine er sanne, om du er elsker henne såppas. Som det virker som du gjør, selv om du skriver at du "har lyst til å bare glemme henne"

 

Kan du se for deg dere to i et langvarigt kjæreste forhold? Eller passer dere best sammen som venner som dere er i dag?

Lenke til kommentar

Spør deg selv om det er verdt å miste henne som venn dersom du presser henne mer. På meg virker det som om hun bare vil ha deg som venn, men er redd for å avvise deg av frykt for å miste deg som begge deler. Eventuellt kan du roe ned litt, se ting litt an. Hvem vet, kanskje hun utvikler følelser for deg?

Lykke til, i alle fall.

 

Ps. Er vanskelig å ta kontakt over pm på en gjesteaccount. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 usikker

Kanskje jeg logger inn hvem vet.

 

Slik ting er nå vet jeg 100% sikkert at uansett hva som skjer vil jeg fortsatt være venn med henne. Det er ikke bare plutselig at har følelser for henne... Har vell vært slik 4-5 måneder nå.

 

Hodet mitt sier at jeg aldri i livet kan være sammen med henne. For det første har hun ikke visst interesse for meg på den måten, ei heller noen annen. Og jeg tror ikke jeg ville klart å være sammen med noen som aldri sier at de er glad i deg eller sier at"Jeg elsker deg"

 

Men det at hun ikke vil gi meg et svar slukker ikke håpet i hjertet mitt. At kanskje ting forandrer seg, kanskje hun egentlig liker meg men ikke viser det osv. Blir veldig vanskelig når hun nekter å snakke om slike ting.

 

Virker som hun kanskje har 1 annen venn på skolen og 3-4 totalt. Så skjønner at hun ikke vil miste meg.

 

Føler at jeg ikke har vært pågående, kanskje egentlig i stikk motsatt retning. Har vell bare snakket med henne 2-3 ganger om slike ting. Og eller henger jo vi sammen som venner, vi fniser og vi ler.

 

Kanskje det bare er meg som antar at en jente viser en smule interesse for deg når hun går med på å overnatte med deg alene. Og tilbringe hele dager sammen med deg alene.

 

Kanskje denne stikkende følelsen i hjertet mitt går over.

Er bare så frustrerende når hjertet mitt banker raskere hver gang jeg ser henne, og at jeg blir sjalu bare hun snakker med andre gutter over lengre perioder. Nei, jeg sier ingenting og later som jeg ikke bryr meg.

 

Skulle bare ønske hodet og hjertet mitt mente det samme...

 

Det som gjør ting verre er jo at hun og venninnen ønsker å bytte til min klasse neste år. Sigh.

Lenke til kommentar

Ja, du får gjøre det. Være den første som tar kontakt på pm, kanskje, uten å røpe her hvem du er.. :) Men til saken.

 

Dersom du sier at du ikke har vært pågående, kanskje det er det som er cluet? Av frykt for muligens å motsi meg selv, kan det være at hun ikke er sikker nok på dine følelser, og derfor holder tilbake?

Dersom du vurderer å snakke med henne, gjør det klart at dersom hun ikke vil, er du fremdeles intressert i henne som venn. Det er viktig for at hun skal kunne stole på deg, og gjør det kanskje også enklere for deg å snakke ut.

 

Slike ting som ligger og ulmer over lengre tid, kan lett slå feil ut. Spesielt når det er snakk om at hun kommer til å bytte til din klasse til neste år, bør du få snakket ut med henne. Når dere går så nært opp i hverandre, og spesielt når du liker henne, skal det ikke mye til for å skape friksjoner i forholdet, som kan føre til at dere går "lei" av hverandre.

 

Om du vil ta dette steget videre, er noe du må tenke nøye over. Kanskje du kan gå til så sleipe triks som å forhøre deg litt diskrè hos veninnen hennes om hva hun mener om deg? Krøklete setning, men du skjønte sikkert poenget.;)

 

Alt er lov i krig og kjærlighet. Visstnok...

 

 

Lenke til kommentar

Hu er forelska i deg, det er bare å vente til hun er klar. Derfor sier hun ingen ting heller.. for å være sikker på at du er klar(eller blir så klar du kan bli) og ikke bare er ute etter "en" ting. Stå på, men husk å være mann samtidig og ikke gi alt uten at du får litt igjen, da blir du bare patetisk og lett å bruke. Med andre ord kjedelig. Hvis du vil sjekke ut om du har henne på tråden så kan du snakke med henne om en annen jente som du vet hun synes er pen.. snakk om stilen hennes eller at du synes hun har ett fanisinerende utseende eller noe sånt, bare ikke si at du synes hun er pen. Jenter er som regel mer usikkere på hverandre enn på gutter og jenter måler ofte alt i det er å være pen eller atrakktiv så derfor vil en jente som hun synes er pen være den personen hun er mest usikker på og som gjør henne sjalu. På den måten så kan du trigge den samme sjalu følelsen du får når hun snakker med andre. Og forresten ikke vær redd for å vise at du bryr deg når hun snakker med andre gutter.. jenter liker det og selv om du blir sammen med hu som kommer hun sikkert til å teste deg ved å vise spesiell interesse for en annen gutt for å se om du reagerer. Det er helt naturlig å reagere på sånt om man har følelser for noen og er usikker på om den andre parten føler det samme. Dessuten er det litt bevis på at følelsene faktisk er der. Jenter er rare og de snakker ikke alltid med munnen.......og sånn går dansen

 

Lykke til, jeg tipper du har den beste sommeren foran deg nå. Blir faktiskt litt misunnelig :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Ikke for å hakke, Cri, men det med å gjøre en person du ikke er helt sikker på er forelsket i deg sjalu, funker som regel dårlig. Dersom hun faktisk ikke er forelsket i ham, vil hun sannsynlivis veldig lett forstå at det var et "knep", noe som igjen vil føle til at hun kan føle seg lurt eller forrådt, og vil slutte å stole på ham.

 

Selvsagt kan det også fungere fint.

Lenke til kommentar

Synes det virker som en win-win situasjon. Enten løpe etter jenta i lang tid å bli jævlig såra når hun finner en annen. Mest sansynlig vil hun også gjemme dette siden hun ikke snakker om sånt og fordi hun heller ikke vil såre han(sånn er jenter), men så gjør det faktisk ennå mer vondt fordi det skjer "bak ryggen på han" i tilfelle. Eller se om hu blir sjalu. Er hun forelska så blir hun nok litt sjalu og tåler det, men jeg tror det går over ganske fort om de har lyst å være sammen og føler det samme for hverandre og oppdager det. Kan være det er det lile puffet hun trenger også for å oppdage at hun faktisk har de følelse for han. Hun på sin side sier jo, eller besvarer ikke hans følelser... det synes jeg er mer urettferdig enn å ta ett lite knep. Alle tåler å føle på å være litt sjalu og det å være sjalu synes veldig godt om man følger med litt. Å bli trengt opp i ett hjørne derimot er det svært få som liker.. med spørsmål som "enten blir du sammen med meg eller så snakker vi ikke sammen mer" type ting.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 usikker

Tipsene dere gir er gode, og hadde helt sikkert fungert på en normal jente. Problemet mitt er at denne jenta er omtrent så langt fra normalen som mulig, og når jeg nevnte at hun flykter og unngår problemer så mener jeg alle slags problemer. Venner, familie, skole osv. Hun byttet skole til min skole i fjor, og grunnen var at hun ville komme seg vekk. Som igjen virker som hun flykter fra problemene hun hadde på gamle skolen.

 

Jeg kunne selvfølgelig begynt å flørte med andre jenter, men for det første ville det føltes ufattelig slemt mot jenta jeg flørter med. Det å prøve seg på noen du ikke har følelser for blir bare helt feil.

 

Jeg tror ikke jenta jeg liker hadde brydd seg noe nevneverdig om i det hele tatt å nevne det. Hun snakker ikke om hvem hun liker, eller hvordan hun føler seg selv til den ene venninen sin. Og de er virkelig gode venner, overnatter 2-3 ganger i uken.

 

Grunnen til dette er jo at hun bort langt borte fra skolen. Skal besøke henne i dag, og beregner en reisetide på ca 2-2.5 timer.

 

Jeg vet at kroppkontakt er viktig, og jeg burde virkelig ha gjort mer av det tidligere. Men dette er den første jenta jeg faktisk har likt og derfor er jeg ikke riktig flink med slike ting enda.

Hun har heller ingen kroppskontakt med noen andre, ingen klemming av andre jenter etc.

 

Selv sier hun at mest sannsynlig kommer hun til å gjøre som søsteren sin og ikke få barn før hun er langt over 30. Videre så har hun sagt at om hun var alene på hele jordkloden så ville hun ikke følt seg ensom. Dette tar jeg som tegn på at hun egentlig ikke trenger andre rundt seg. Noe som er litt merkelig siden i friminutt og midttimer så hender jo det at hun oppsøker meg for å snakke.

 

Tror at en av grunnene til at jeg ikke har prøvd meg mer på henne i den forstand av fysisk kontakt er at jeg er redd for at hun skal se på meg som et problem og flykte fra meg. Selv om hun bare har et fåtall av venner så ser jeg på dette som sannsynlig... Men da burde hun kanskje allerede ha gjort det etter hva jeg har sagt til henne.

 

Skal som sagt treffe henne i dag, kanskje jeg tør å holde hånda hennes. Tida vil vise.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 usikker

Får vell nesten beklage for at jeg ikke har svart på en stund.

 

men dette møte med denne jenta, gjorde ting bare enda vanskeligere. Før møtet vårt var jeg nesten 100% sikker på at det aldri ville bli noe mer enn vennskap.

Grunnen til dette er jo som sagt hvordan hun har oppført seg mot meg, og hvordan jeg har tolket det hun har sagt.

 

Dette blir jo veldig vagt, siden hun nekter å snakke om slike ting med noen. Selv ikke med sin nærmeste venninne snakker hun ikke om følelser og slike ting.

 

Sigh... Før møtet var hun veldig passiv og hun ville ikke engang gi et klart svar på om jeg kunne komme. Noe som er frustrerende når reisetiden fra meg til henne er på ca 2.5 timer med buss.

 

Men jeg godtok at hun var litt kald, fordi dette er egentlig bare vanlig. Vet ikke engang om hun oppfatter selv at hun ofte er ganske avisende.

 

Men jeg kom frem og hun møtte meg ikke på busstoppet selv når jeg sa når jeg skulle komme. Det regnet og bussen var 10 minutter for sen, men jeg spurte henne ikke hvorfor hun ikke dukket opp. Etter jeg ringte så kom hun.

 

Herfra forandret ting seg kraftig. Og jeg kan med hånden på hjertet si at denne dagen med henne har vært en av de aller hyggeligste i mitt liv.

 

Grunnet at bussen sjeldent går, endte jeg opp med å tilbringe 9 timer sammen med henne. Tiden brukte vi til å lage frokost, og middag. Se på tv, være litt på datamaskinen hennes høre på musikk og pakke.

 

Hele tiden var vi veldig tett og hadde det veldig koselig. Vi satt også i sofaen med beina flettet inn i hverandre og sang med på sanger vi kunne.

 

Som sagt var vi veldig tett hele tiden, og i tillegg til dette fikk jeg litt kroppskontakt som kiling og å stryke henne på siden. Og overraskende nokk trakk hun seg ikke unna...

 

Da hun følte meg til busstoppet prøvde jeg å holde hånden hennes noe hun ikke ville og unnskyldte seg med at det ikke var så kaldt.

 

Etter møtet på veien tilbake klarte jeg ikke å tenke på noe negativt, og var virkelig glad.

 

Så nå er jeg bare enda mer usikker på hva jeg skal gjøre... Jeg er såpass glad i denne jenta at jeg vil gjøre alt i min makt for at hun fortsatt skal være en del av livet mitt. Dette inkluderer og fortsatt bare være venner.

 

Det jeg ikke orker tanken på er om hun ønsker noe mer og jeg tror hun bare vil være venner... Ting er vanskelig, nå er hun på påskeferie. Så jeg ser nokk henne på tirsdag, sigh.

 

Hvorfor skal slike ting være så vanskelig ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...