Gå til innhold

HTC Legend - Batteritråden

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har fryktelig lyst på en HTC Lengend, men er litt skremt over batteritestene på telefonen. Noen plasser står det 2 ladinger pr dag, mens noen plasser står det at man fint klarer en helt dag selv med masse "fikling" på telefonen. Kan ikke dere som har en sånn komme med deres tilbakemelding her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lader min nå annenhver natt. De første dagene ble det litt lading, men da var det mye fikling og utforsking. Har wifi og blåtann av som standard og slår det kun på når jeg trenger det. Meget solid telefon, min første fra HTC. Imponert så langt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Batteriet funker ca som iPhone er min vurdering etter å ha denne i en uke og iPhone i 18 mnd. Ble skeptisk når jeg så batterikritikk selv. Det er en del "tunge" ting som kjører i bakgrunnen som default. Den sjekker f eks automatisk gmail, pushmail (dersom du ønsker det), Facebook og Twitter) "hele tiden". Klart det suger batteri.

Liker å velge når jeg sjekker mail mm, så jeg slo av sync på push, Facebook, Twitter, slo ned skjermstyrken et par hakk. Resultatet nå er at jeg startet med fulladet mobil kl 0615 på mandag. Nå er det 24% igjen. Har brukt den en del. Ringt flere korte samtaler. Surfet mye. Twitter/ facebook sjekket regelmessig. Wifi er alltid på, men jeg har da selvsagt ikke Bluetooth på.

Er på INGEN måter skremt av dette. Akkurat som forventet vil jeg tro. Så en kommentar til en test at det kunne komme av at man brukte Legends med tidlig software.

For øvrig en ekstremt vellaget "piece". Kjøp!

J

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg på her jeg og. har hatt min legend siden den kom i norske webshop'er, og har derfor fått fiklet "ferdig" med telefonen (dvs. bruken har blitt mindre intensiv). Kjører selv uten wifi/blåtann på, og lysstyrke på rundt 30%. Eller liker jeg at telefonen synkroniserer av seg selv, og har beholdt dette på. Ved bruk av app'en Locale går wifi og blåtann på automatisk når jeg er på steder jeg ofte befinner meg og det er wifi tilgjengelig (skolen/jobb/hjemme etc.), noe som er en ganske god løsning mht. å spare batteri. Etter å ha anskaffet telefonen og lest om at noen mente man måtte lade flere ganger om dagen, lastet jeg febrilsk ned alskens batteri-indikatorer og app-killers. Etter en stund så jeg dog rett og slett ikke behovet, og mener fortsatt at slikt er unødvendig for den vanlige bruker (ref. meg).

Jeg lader min som regel hver kveld, men har da vanligvis rundt 40% av gjenstående batteritid, noe jeg ser meg veldig fornøyd med. Ellers anbefales telefonen på det sterkeste av underskrevede!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg bruker telefonen som en vanlig telefon (dvs. jeg sjekker epost, spiller litt og sjekker kanskje overskriftene på VG). For meg holder det å lade den hver tredje dag. :)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...