-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 merkelig... jeg kommer ikke inn i Windows fordi den er bare halv innstallert/formatert, og når jeg går inn i dos med bootdiskett så finner den ikk c: noen forslag til hvordan jeg kan få formatert c: da, og hva som kan være feilen til at jeg ikke finner c: i dos ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvilket fil system har du på c: Hvis det er NFTS finner du det ikke i DOS Edit: Du kan bruke Partition magic til å formatere eller til å endre filsystemet til fat32, også formatere i DOS. Hvis dette var grunnen da. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 kjør fdisk fjern partisjonen lag den igjen og formater, du mister da all data på den partisjonen Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 eller bruk win2k/xp cd og formater fra den Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 joa, men når jeg ikke kommer inn i windows som jeg sa... hvis jeg setter inn disken som slave i en annen maskin kan jeg formatere fra windows ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 joa, men når jeg ikke kommer inn i windows som jeg sa... hvis jeg setter inn disken som slave i en annen maskin kan jeg formatere fra windows ? Hvis du har Partition Magic, så kan du kjøre det i DOS Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 ja.. men det enklaste hadde nok vært å fjerne partisjonen med fdisk frå diskett. Og deretter innstallere på nytt. Ein windows cd kan vel også brukast.. Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 ehhh, er fdisk ett program eller en dos kommando ?! Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 ehhh, er fdisk ett program eller en dos kommando ?! fdisk.exe er et dos-prog Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 nå er iallefall c: heeelt tom, men jeg finner den ikke fra dos... så da får jeg ikke lastet over autoexec.bat osv heller, hvordan partisjon skal jeg lage med fdisk, og i tillegg, når jeg søker på fdisk på google f.eks, så finner jeg 19273 forskjellige programmer, kan alle gjøre det jeg trenger det til (for å si det sånn, veit ikke om noen skjønte den....) Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 jeg lager en extended DOS partition, men hvis jeg går inn på c: og skriver dir, eller hvis jeg prøver å kopiere autoexec.bat fra diskett til c:, så får jeg feilmeldingen: Invalid Media Type Reading Drive C Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du bør vel lage en primary dos partiosjon i fdisk...deretter starter du på nytt med oppstartsdiskett/cd, skriv så "format c:" når du kommer til prompten....etter dette kan du laste over autoexec.bat osv....hvis du skal installere Win2k eller XP, trenger du ikke å kjøre fdisk osv i det hele tatt....bare å boote fra CD'en, så får du slags fdisk litt inne i installasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Først må du inn i fdisk og slette ALLE partisjonene på harddisken, bruker du fdisk må alt på en harddisk vekk hvis jeg husker rett. Så må du lage en ny partisjon, og så kan du restarte. Og etter du har gjort det kan du formatere stasjonen. Noe som du må gjøre før du gjør noe mer. Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 jeg har gjort dette, og når jeg da har laget den nye partisjonen, DOS FAT 32, så skriver jeg format c: hvis jeg skriver dette fra a: står det "bad command or filename" hvis jeg skriver dette fra c: står det "Invalid Media Type Reading Drive C" Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 jeg har gjort dette, og når jeg da har laget den nye partisjonen, DOS FAT 32, så skriver jeg format c: hvis jeg skriver dette fra a: står det "bad command or filename" hvis jeg skriver dette fra c: står det "Invalid Media Type Reading Drive C" Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det er fordi du ikke har format.exe på oppstartsdisketten din...du må kopiere den manuelt inn på den. Eventuelt starte med en cd, da skal den ligge i en eller annen katalog på CD'en. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 joa, men når jeg ikke kommer inn i windows som jeg sa... hvis jeg setter inn disken som slave i en annen maskin kan jeg formatere fra windows ? Jepp det vil du få til, for hvis du setter den disken du skal formatere som slave så vil ikke den disken boote, da er det master disken som booter, og da kan du ta backup av det du har på den disken du skal formatere å formatere den etterpå. Hvis du har Partition Magic, så kan du kjøre det i DOS Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Last ned boot disk til Windows 98 SE. www.bootdisk.com Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Hvor finner jeg format.exe? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Last ned boot disk til Windows 98 SE.www.bootdisk.com Ved og gjøre det, og lage en diskett av det og starte opp med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå