siindre Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Heisann Når jeg spiller Bad Company 2 med venner så bruker vi skype siden ingame voip ikke fungerer som det skal. Når jeg sitter på skype med en person går alt fint og personen hører alt jeg sier. Problemet oppstår derimot når vi blir 3 eller flere i en gruppesamtale på skype, da sier de at jeg plutslig begynner å lagge, eller at jeg bare faller ut og de hører annenhvert ord jeg sier. Plutslig kan det bli bra igjen i flere minutter. Men så hører de absolutt ingenting og jeg snakker med meg selv, og 5 minutter etterpå hører de meg igjen. Har hatt litt PC trøbbel i det siste så jeg har byttet mellom både Windows 7 og XP men fortsatt fått problemet. Har også fått nytt HK siden den gang (altså samme problem på to forskjellige integrerte lydkort). Så eneste som gjenstår er vel nettet mitt, noe som ville vært logisk. Men jeg har 4mbit / 700kbit nett. Altså 500kbyte/s ned og 80kbyte/s opp. Ikke all verdens, men jeg har vanskeligheter for å tro at det begrenser meg i skype. uTorrent og alt annet er selvsagt lukket mens jeg spiller. På speedtest.net får jeg overnevnte resultat, og 20ms ping ca. Brannmur er slått av, og i routeren har jeg DMZ IP så porter bør være åpne. Har internett fra BKK. Er tilkoblet routeren med kabel, og problemet skjer uavhengi om jeg er eneste på nettet i hjemmet, eller andre er på nettet samtidig. Hva foreslår dere? Endret 28. mars 2010 av siindre Lenke til kommentar
siindre Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Bump. Noen som har erfart det samme? Bare sleng ut noen forslag. Noen som vet hvordan disse gruppesamtalene fungerer? Er det den som inviterer til samtalen som er "hosten"? Altså at all trafikken går via denne "hosten" før de andre hører det? I det tilfellet så bør jo den som inviterer til samtale være den med best internett eller? Endret 31. mars 2010 av siindre Lenke til kommentar
PuffyTroll Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Nån som vet ka det e? har samme problemet -.- Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Problemet er en bug i siste versjon av Skype. Var plaget av samme problemet selv en stund, googlet meg lettere grønn før jeg fant løsningen: downgrade til tidligere versjon av Skype. Cruiser selv med v4.1.0.166 for tiden, og alt av lagg og tale som faller bort, har forsvunnet. Når downgrade har blitt foretatt, husk å skru av autooppdatering, slik at Skype ikke oppdaterer seg selv, og forårsaker samma problem atter en gang. Anbefaler å vente til neste versjon kommer før oppgradering fra 4.1.0.166 foretas. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Ok, tusen takk for forslag. Skal teste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå