Gå til innhold

Øke i vekt - mest mulig muskler

Anbefalte innlegg

Sjøl føler eg meg veldig tom for energi om eg dropper frukosten, og om eg trener på heilt tom mage. Om eg dropper frukost og faster før trening, mister eg måltid der eg kunne fått i meg noken av dagens kalorier, og må ta det igjen ved å ete større måltid. Det kan vere slitsomt.

Ser ingen grunn til å bli sur på Pijus her, folk er forskjellige og fungerer til forskjellige rutiner. Eg ville anbefalt trådstarter å ete frukost, rett og slett fordi han då har eit ekstra måltid å få i seg kalorier på. Ikkje fordi det bygger meir muskelmasse.

different, eg veit poenget ditt var at enn ikkje taper muskelmasse ved å droppe måltid, men det ser nesten ut som du hinter til at folk skal ete kun kver 16.time. Den karen har blitt sånn pga en ekstrem dedikasjon til kosthold og trening (doping? kan alltids vere, eg veit ikkje..), ikkje fordi han eter kver 16.time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

different, eg veit poenget ditt var at enn ikkje taper muskelmasse ved å droppe måltid, men det ser nesten ut som du hinter til at folk skal ete kun kver 16.time. Den karen har blitt sånn pga en ekstrem dedikasjon til kosthold og trening (doping? kan alltids vere, eg veit ikkje..), ikkje fordi han eter kver 16.time.

Karen sier at han kan miste fett ved å spise iskrem. Og det tror jeg på, når man ser på hva han har oppnådd. Nei, jeg hinter ikke til at folk skal spise hver 16t, men å si at man mister muskelmasse av å ikke spise ofte er helt feil, og det må nødvendigvis motbevises med noen som ikke praktiserer den gamle "spis hver 3 time myten" som er hestebæsj. Han har blitt sånn fordi han har utviklet et meget bra system (...som innebærer å spise hver 16t) som fungerer uten at man trenger å legge ekstremt mye tid i det, som du sier man må.

Endret av different
Lenke til kommentar

^ Jeg gjør det. Men nå skal jeg slutte å snakke om meg selv.

iverha2: Okei, du blir sliten. Det går over etter et par uker og etterhvert får du nok mer energi. At du må spise mer til de resterende måltidene er er jo noe av hele poenget. Det er for folk som har forholdsvis stor appetitt og som liker å bli god og mett (til og med på deff, for de som bruker det til det).

Les litt på leangains.com

Endret av Pollador
Lenke til kommentar
Totalt faster du da i minst 12 timer, opptil 16-18 timer. Det er evolusjonære årsaker til at mennesker faktisk ikke er genetisk anlagt til å starte dagen med å spise frokost, de aller fleste opplever å bli trøtte og uopplagte av frokosten, og å bli mer våken og fokusert av å ikke spise frokost.

Myrevolution.no

Lenke til kommentar

Haha, så utrolig dumt dette her er! :)

Her snakker vi om at mennesket ikke er tilpasset til frokost, men her tenker vi bare på en av 10000000 forskjellige grunner på hvorfor vi ikke "føler" oss så opplagt.

Når vi først snakker vi om hva vi er tilpassset, så kan jeg komme inn med noen morsomheter: korn, sukker, poteter, ris ....

Men neida, her må vi angripe frokosten. Men å kutte ut korn og sukker er det bare fåtall som klarer å få til.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Uavhengig av hva vi re tilpasset eller ei burde fordelene av å spise frokost være ganske åpenbare?

Uansett tenker jeg det slik at vi mennesker er tilpasset å spise når vi A: har tilgang på mat, eller B: føler for det. Har vi tilgang på mat tidlig på dagen er det vel bare å spise ^^

Lenke til kommentar

Haha, så utrolig dumt dette her er! :)

Her snakker vi om at mennesket ikke er tilpasset til frokost, men her tenker vi bare på en av 10000000 forskjellige grunner på hvorfor vi ikke "føler" oss så opplagt.

Når vi først snakker vi om hva vi er tilpassset, så kan jeg komme inn med noen morsomheter: korn, sukker, poteter, ris ....

Men neida, her må vi angripe frokosten. Men å kutte ut korn og sukker er det bare fåtall som klarer å få til.

Det hadde vært greit om du kunne nevne hvertfall et par tusen årsaker (av alle de 10000000 du nevner) før du kommer med tomme påstander. Det er ingen som angriper frokosten. Det er du som forsvarer den med å si at den er meget viktig for en kroppsbygger, som selvsagt bare er tull. Og hvorfor tar du opp kornprodukter i denne tråden? De fleste bryr seg ikke og vil gjerne leve i troen på at kornprodukter er sunt, hvilket også er grunnen til at det bare er fåtallet som gidder å kutte det ut. For ikke å nevne at de aller færreste vet om dette.

Så utrolig dumt dette er. Her diskuterer vi viktigheten av frokost og du slenger ut tomme påstander om alt mulig.

Uavhengig av hva vi re tilpasset eller ei burde fordelene av å spise frokost være ganske åpenbare?

Uansett tenker jeg det slik at vi mennesker er tilpasset å spise når vi A: har tilgang på mat, eller B: føler for det. Har vi tilgang på mat tidlig på dagen er det vel bare å spise ^^

Vi er tilpasset til å spise når vi har tilgang, hvilket ift evolusjon er 1 gang per dag eller så. Jeg vil gjerne vite om disse åpenbare fordelene ved å spise frokost, de er ukjente for meg. Jada, for all del, bare spis. Hvorvidt det er optimalt eller ikke er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...