SnowDOG_ Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har dere NGT så er det bare å sette den på passive mode hvis ikke dere klarer å åpne de riktige portene da. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har dere NGT så er det bare å sette den på passive mode hvis ikke dere klarer å åpne de riktige portene da. Har du NGT? Jeg har og brukte active mode (åpnet portene og forwarded og alt.... og det funket som bare det) i de siste 6 måneder men siden forige uke kan jeg bruke bare passive mode!!??!! Jeg vet ikke hva som skjedde men jeg er SIKKER at jeg gjorde ingenting od jeg er den eneste som bruker datamskin (bor alene). Etter det prøvde jeg å konfigurere portene om igjen med og uten brannmur (har Netopia 4542 router) men ingenting hjalp..... og nå sitter jeg sur som (sensurert) Har du noen forslag hva kan jeg gjøre for å få active mod til å fungere igjen? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 det tar tid, du må være talmodig.....fileelist kommer opp i eget vindu, hvorfor ikke søke på filene du ønsker heller, kanskje du får hit...legg dem så i køen din......det står hvor mange slots de har ledige hvis du scroller deg mot høyre...husk at de kanskje ikke har ledige slots..men siden du har lagt filene i queue, så vil de starte før eller siden..filelist lagres slik at du kan se de når som helst på de du har fått filelist av før(har de gjort endringer i listen vil fortsatt filene lastes ned), så lenge han eller andre fortsatt har filene.....gjerne PM bruker og spør om en ekstra slot også.. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hei, jeg har fått i oppdrag å kaste ut folk som ikke følger reglene/deler osv. Det jeg lurer på er, er det mulig for noen å stenge av muligheten for andre til å laste ned etter at man har logget seg inn? (Dårlig formulert..) F.eks, dersom jeg søker på .mp3 får jeg mange treff. (Søker da uten open slots) Da ser jeg f.eks en med slot status 0/10 Vil det si at han har 10 åpne slots men at ingen laster ned ifra ham? Hva kan det så ha seg at når jeg tester nedlasting fra ham så går det ikke? (Han er active og jeg er passive) Bruker NMDC Vil nødig kicke feil personer... ;-) Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvis en har slot status 0/10 betyr det at det er 0 slotter ledig av 10 totalt. Lenke til kommentar
Madman Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Nå får jeg dette til å virke, endelig. Måtte stå som passiv. Ser at det innimellom tar veldig lang tid å få lastet ned user list. Som dere over har svart så er det som oftest pga. ingen ledige slots. Har noen tip om hvor mange slots jeg bør ha?? Kjører med 10 nå. Ellers vil jeg takke dere guruer for svar. Utrolig kjekt å få hjelp så jeg har nok flere spørsmål senere:)) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 10 sloter holder fint. Ettersom du stort sett er låst til å kun kople deg opp mot 3 huber samtidig og de fleste huber forlanger maks 3 sloter åpne samtidig så holder 10 sloter fint. Dette er min erfaring så langt og ikke noe fasitsvar! Har brukt DC++ en god stund nå og er kjempefornøyd. Programmet er langt ifra perfekt og jeg savner en del funksjoner, men det blir kontinuerlig oppgradert og forbedret. Lykke til! Lenke til kommentar
macrules Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvis en har slot status 0/10 betyr det at det er 0 slotter ledig av 10 totalt. Det var da merkelig? Mener da bestemt at det er motsatt? Testet nemlig med en som hadde 0/4 Med en gang jeg begynte å laste fra ham så sjekket jeg og da stod det 1/4 :o Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det var da merkelig? Mener da bestemt at det er motsatt? Nei, i DC++ og oDC er det per default slik. Antall ledige/Totalt, ikke Antall opptatte/Totalt Lenke til kommentar
macrules Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Ok, takk for svar. Da skal jeg slutte å kicke "feil" personer... Lenke til kommentar
Madman Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Hei igjen. Dette funker ikke for meg, klarer å laste ned users filelists. Men når jeg skal laste ned noe får jeg: no slots avaible. Har nå også fått beskjed om at ingen klarer å laste ned fra meg heller, og må åpne porter i brannmuren. Hvordan gjør jeg det?? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du kan laste ned userliste fra brukere som har DC++ selv om de ikke har ledige slots. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Det skal uansett virke i passive mode. Men jeg tror DC i aktive mode bruker port 412? Kanskje fler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå