Gå til innhold

ATI HD 5770 i crossfire funker ikke..

Anbefalte innlegg

Setta ATI HD 5770 i CF.. Funka helt fint til plutselig alt bare låste seg idet e sku spille BF.. Så får den ik på mer me begge kortene tilkoblet, kommer bare dit kor man skriv passord så får e bluescreen å den restartes.. fortsetter sånn.. Men tar eg ut ene kortet så kommer den seg på.

Noen som tips ka det kan være ?

Noe ekstra må installere uten om ATI Catalysator shiten ? skjermdrivern..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste en plass e sku først avinstallere ati catalyst greia, så restarte, installere på nytt.. så sku e førsta slå datan av å sette inn andre kortet å crossfiren.. e det feil da ? så eg skal installere den når begge kortan e kobla til ?

Lenke til kommentar

Det er nok feil ja. Du må av-installere Catalyst først, slå av PCen, sette inn det andre kortet (med CF broen mellom kortene og husk strømkabler til begge to), start PCen og så installere Catalyst driveren.

Etter ny restart etter installasjon av Catalyst bør begge kortene virke fint i Crossfire.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Akk jort det. Av-installerte ALT. Slo datan av, setta inn det andre kortet pluss broen å strøm. Så slo eg datan på å installerte drivern til kortet ( http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit .. den øverste) , så restarta datan å stopper helt opp rett før det kommer til passorde ska skrives inn .. så skjer det ingenting mer :s

Men når eg tar ut den andre kortet igjen å slår på me bare en kort, så funker det helt fint.-

Endret av Glennnr1
Lenke til kommentar

Rart det da. Hos meg funket det uten problemer med 2 x HD 4870 kort på et Asus Maximus II Formula hovedkort.

Må jo nesten spørre hvilket hovedkort du har og minne, just in case det har noe å si. Å ja, hvor stor er strømforsyningen din? Kan nesten virke som at den ikke er stor nok. :innocent:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hmm, ja var rart det der..

Har Asus Maximus II Gene hovedkort, 8GB Corsair trur e det, ekke helt sikker.. bruker en på ca 400watt på kun kortene å en 550watts til resten sia eg ik har en stort nok til alle. nok strøm skal det være mente nu en kar.

E jo rart, får jo datan på me begge kortene i før driveran e installert, men strax dem e der å restarta så får e den ik på me begge..

Får ik blue screen mer, den bare stopper opp å låser seg på "starter windows" rett før passord ska skrives.

Endret av Glennnr1
Lenke til kommentar

Tja, 400 W PSU skulle i teorien være nok, men det kommer an på hvor mye watt og ampere den PSUen leverer til kortene.

AMD sier jo:

"450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)"

Men dette er jo for et komplett system, du har en 400W PSU kun for kortene. Hvis jeg leste rett på en test av HD 5770 så bruker et kort ca 108W under last, men kun 20W i idle. så det skulle ikke være noe problem under oppstart. Dette lukter mere av driver problem, eller et dårlig kort.

Har du prøvd å bytte om på kortene? Kort 2 i PCIe slot 1 og kort 1 i PCIe slot 2? Eventuelt kun kort 2 (det som ser ut til å skape problem) i slot 1.

Lenke til kommentar

Ja har prøvd å bytte om på kortene osv.. men funker fortsatt ikke. Nu ble det bare svart rett før passord skal skrives.. prøvde å bytte på skjerm utgangen me ingen nytte. den starter jo opp før e har installert drivern, men når e restarte da den vill den ik opp å gå igjen me begge..

Lenke til kommentar

Og du er sikker på at begge strømforsyningene starter opp? (sjekk om viftene går når du prøver å starte maskinen).

Edit - fikk ikke med meg alt før jeg postet :p.

Ja e sikker på at begge starter opp, så det skal ik være noe problem.. e førsta når drivern e installert å under restaring det klikker.

Lenke til kommentar

Største tabben de fleste gjør når de kobler sammen to PSUer er at de ikke får samme jord som hovedkortet.

Ergo får de merksnodige problemer, så har du en dual PSU tilkobling for de to PSUene som går til hovedkortet sin ATX kontakt? Denne MÅ du ha, nytter ikke å bare jumpstarte PSU nr 2 og håpe det går greit, ellers kan det også nevnes at 2x PSUer sjeldent har fungert skikkelig også.

Lenke til kommentar

Største tabben de fleste gjør når de kobler sammen to PSUer er at de ikke får samme jord som hovedkortet.

Ergo får de merksnodige problemer, så har du en dual PSU tilkobling for de to PSUene som går til hovedkortet sin ATX kontakt? Denne MÅ du ha, nytter ikke å bare jumpstarte PSU nr 2 og håpe det går greit, ellers kan det også nevnes at 2x PSUer sjeldent har fungert skikkelig også.

Kun ene psu'en som går til hovedkortet. Men har prøvd me begge kortene koblet på den psu'en som går til hovedkortet, me bare ene til den, begge på den andre osv.. alle mulige.. men ingenting som nøtter.

Lenke til kommentar

"for a fully configured system, we recommend that you use a PSU that complies with ATX 12 V Specification 2,0 and provides a minimu oiwer of 600 w"

Står det i manualen for hovedkortet.. vill det si at det blir for lite me 550w sia det ik funker ?

Men har jo 2stk psu. en på 550 som e på hovedkortet, og en på ca 400w på ene skjermkortet kun.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig sulteforer du kortet på strøm ja, og når du kobler dobbelt så får du ikke felles jord, og da vil det ikke funke.

Så du må skaffe en splitter av ATX kontakten altså en slik: http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabler/Str%C3%B8m/Diverse/Kabel-for-tilkobling-av-str%C3%B8mforsyning-2-25423.aspx

Ahaa.. ska prøve å skaffe meg en sånn derran ATX kontakt å se ka som skjer.. :)

Men syns det litt rart at det ik vill funke bare for at det ik samme jord, får den får jo strøm og alt sånn..

Endret av Glennnr1
Lenke til kommentar

PSUer må nok ha samme jord yes, ellers så blir det ikke noe futt. Dreit litt på draget jeg da, trodde at du hadde begge koblet til samme jord.

Hvis ikke, som sagt ikke mye futt i skjermkortene da.

Hehe .. Får håpe det er det som e problemet da, at det vill funke me den der koblinga.. har bestilt den nu, så får bare vente så se :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk koblinga for PSU nr 2 idag, men det funka ikke me den heller. Akkurat samme problem som før..

Avinstallerer alt -> slår datan av -> kobler til begge kort, strøm å bru -> installerer drivern -> restarter den ...

Men så vill den ik på, stopper rett før passord skal skrives.. blir bare svart å skjer ik mer..

Noen som har peiling ka det kan være ?

Har prøvd å bytte om på kortene osv ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...