saladin waits for alice Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei alle sammen! Jeg har følgende rig: MotherBoard: Asus P6T Processor: Intel Core i7 i7-920 @ 2,67GHz Memory: 6.00GB RAM Hard Drive: 2 TB + 1 TB HDD Video Card: His Radeon 4870x2 2 gig Monitor: 24" DELL ULTRASHARP 2408WFP (1920x1200) Sound Card: Not sure Speakers/Headphones: Logitech Z4 speaker system Keyboard: Microsoft Sidewinder x6 Mouse: Razer Diamondback Operating System: Windows Case: Antec Twelve Hundred Gaming Case Jeg har ikke klokket på maskinen. På normalt bruk ligger den på 75C, men når jeg endre fan speed til 37% (istedenfor den normale 27% ved normalt bruk) går den ned til 52C. Spørsmålet mitt er da, vil dette øke livstiden til mitt skjermkort, men minke livstiden til vitfa? Og, hvis jeg nå startet et spill, vil fan speed øke forsatt til det nivået som passer til bruken, eller vil den forsatt holde seg ved 37%? jeg har justert fan speed gjennom CCC. takk for hjelp! Lenke til kommentar
chriss10an Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei alle sammen! Jeg har følgende rig: MotherBoard: Asus P6T Processor: Intel Core i7 i7-920 @ 2,67GHz Memory: 6.00GB RAM Hard Drive: 2 TB + 1 TB HDD Video Card: His Radeon 4870x2 2 gig Monitor: 24" DELL ULTRASHARP 2408WFP (1920x1200) Sound Card: Not sure Speakers/Headphones: Logitech Z4 speaker system Keyboard: Microsoft Sidewinder x6 Mouse: Razer Diamondback Operating System: Windows Case: Antec Twelve Hundred Gaming Case Jeg har ikke klokket på maskinen. På normalt bruk ligger den på 75C, men når jeg endre fan speed til 37% (istedenfor den normale 27% ved normalt bruk) går den ned til 52C. Spørsmålet mitt er da, vil dette øke livstiden til mitt skjermkort, men minke livstiden til vitfa? Og, hvis jeg nå startet et spill, vil fan speed øke forsatt til det nivået som passer til bruken, eller vil den forsatt holde seg ved 37%? jeg har justert fan speed gjennom CCC. takk for hjelp! Bare for å ha sagt det, så har jeg mine skjermkort vifter på konstant 40 eller mer, så jeg tror ikke du skal besymre deg for levetiden til viften. Og hvis det er en mulighet til å sette den på auto er nok det det beste (hvis det står på standard clocks). Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hva defineres som normalt bruk her? Mener du skrivebordsbruk eller spilling? 75C er ett godt stykke unna det som er skadelig for dette kortet, saa ville ikkje bekymre meg. Ville lastet ned furmark for aa sjekke temperaturen under last for aa vaere sikker paa om temperaturene er gode. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Har testet litt rundt nå med fan speed på spillet Dragon Age. På default hvor fan speed holdte seg på 40% ca, kom det opp så mye som 100C på et punkt, men 95 til vanlig med 70% fan speed var max 80C på et punkt og 70-75 til vanlig, men så bråkte den jævlig mye da må nok teste litt mer tror jeg det er på standard clocks ja Endret 28. mars 2010 av amir90 Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 95-100C er vel innenfor hva kortet skal takle over tid ja. Personlig ville jeg pr0vd og holdt temperaturen under 90C egentlig. Kan hende at det er no informasjon om optimale temperaturer i den gammle samletraaden for Radeon 4xxx serien her paa forumet? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 i min gamle maskin har jeg et 4870. Den sto på så å si 24/7 i nesten 2 år med nærmere 80 grader +(idle) før jeg fant ut at det gikk an å justere hastigheten på vifta. Så kan gå god for at disse kortene tåler meget høye temperaturer over lengre tid Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 95-100C er vel innenfor hva kortet skal takle over tid ja. Personlig ville jeg pr0vd og holdt temperaturen under 90C egentlig. Kan hende at det er no informasjon om optimale temperaturer i den gammle samletraaden for Radeon 4xxx serien her paa forumet? mhm, tenker jeg skal søke litt rundt her og der. Etter å ha fjernt mestparten av støven i maskinen, dog jeg hadde problemer med å fjerne støv på viftene foran, og satt på 40% vifte hastighet, så er temperaturen på under 50C under internet surfing og word skriving. Skal se om jeg får gjort noen temp under gaming tester. takk for hjelpen! takk for innlegget bmund, godt å høre Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er det lengesiden du satt i kortet? Hadde samme kort og brukte trykkluft for å rense det for støv. Sank med over 20 grader etter da Lå på rundt 100+ grader i spilling, nå er den på 70-75. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Har hatt kortet siden jeg kjøpte maskinen, blir vel 1 år nå. Prøvde meg på 6 min på dragon age for å teste ut temp. 60% fan speed = maks 65 grader det er under idle jeg hadde under standard fan speed. Meget fornøyd Hvordan ytet 5970? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå