Gå til innhold

Jeg har krasjet, hva nå?

Solid Edge

Anbefalte innlegg

Hei

For en halvtime siden kjørte jeg langs en 60-sone. og ante fred og ingen fare. Merket at det var meget skarpt lys ute, så jeg prøvde finne frem solbriller. Skulle bare åpne hanskerommet, og skjønte straks at hanskerommet fortsatt var låst fra i går. Når jeg kiker opp på veien igjen, så står det en bil i ro foran meg. Jeg bråbremser og prøver å kjøre i grøfta, men bommer og treffer en fjerdedel av bilen foran.

Det visste seg at det sekundet jeg sjekket hanskerommet, så hadde den bilen foran bilen jeg krasjet i bremset ned (av uante grunner). Bilen foran meg bremset sjøl, og jeg kom litt etter. Jeg slo av motoren og sprang frem til påkjørte bilen, for å sjekke om alle var ok. Alle hadde det greit, eneste sjåføren kjente det litt i nakken. Vi gjorde det enkelt, sjåføren skulle på middag, så vi utvekslet numer og dro hver for oss. Hvem sin feil det her er er det ingen problem for meg å forstå, det er min egen feil. Det jeg lurer på er egentlig hva gjør jeg nå?

All hjelp og tips blir mottatt med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du får det hos biltilsynet.

Hver person beskriver hva som har skjedd og sender inn skjema og skylden fordeles.

Om ingen av dere lyver vil du få slylden, noe som er rett og rimelig.

Men du må ikke selv erstatte bilen du krasjet i, det gjør forsikringselskapet ditt.

Skader på din egen bil må du dekke med mindre du har kasko.

Lenke til kommentar

All skade i trafikk SKAL meldes til politiet. Selv om du rygger på noen og de får bare et lite skrubbsår. Det har litt med at skaden blir dokumentert og det blir lettere å få dekt skadeforsikring eller noe slikt. feks vis vedkommende du kjørte på får tilbakeslag på nakkeskaden senere i år, så finnes det dokumentasjon på at skaden kan skyldes påkjørselen din. Det er en av grunnene til at politiet blir rapportert.

Skademelding er noe alle bør ha i hanskerommet!!

Er du usikker på noe angående det å fylle ut et slikt skjema så guider forsikringsselskapet deg gjennom det.

Lenke til kommentar

Forsikringen står i modern sitt navn, hva skjer med den nå?

Den dekker fortsatt personskade og skade på motpartens bil, eventuelt også skader på mordi sin bil mot en egenandel om den er fullkasko. Mordi får bonustap, såfremt hun ikke har full bonus og avtale som gir henne en skade tilgode. Er forsikringa satt opp for brukere under 24 år? Hvis ikke må du regne med avkortning om du er under 24.

En jeg kjenner (under 24) måtte ut med 8000,- i avkortning og 6000,- i forelegg for en liknende hendelse (med større skadeomfang). Det ser dog ut til at politiet har et svært stort spenn når det gjelder straffutmåling i disse sakene.

Lenke til kommentar

All skade i trafikk SKAL meldes til politiet. Selv om du rygger på noen og de får bare et lite skrubbsår. Det har litt med at skaden blir dokumentert og det blir lettere å få dekt skadeforsikring eller noe slikt. feks vis vedkommende du kjørte på får tilbakeslag på nakkeskaden senere i år, så finnes det dokumentasjon på at skaden kan skyldes påkjørselen din. Det er en av grunnene til at politiet blir rapportert.

Hva da om politiet ikke rykker ut til tross for personskade? Det er kjipt å ringe etter hjelp og oppleve at "det er ikke alvorlig nok"...

Lenke til kommentar

Hva da om politiet ikke rykker ut til tross for personskade? Det er kjipt å ringe etter hjelp og oppleve at "det er ikke alvorlig nok"...

Politiet trenger sikkert ikke å rykke ut vis det ikke er så alvorlig. Så lenge begge parter erkjenner skadeomfanget og det blir rapportert, så kan de ta det fra kontoret. Nå skriver jeg det jeg tror, ikke vet! Det her ihvertfall hvert slik en gang når noen jeg kjenner var uheldig og rygget over en fot(risten) med hjulet på forbigående. Da ble alt rapportert gjennom telefon og oppmøte på lokale politistasjon når de hadde åpent.

btw, er det alvorlig nok så kommer alltids politiet og sykebil.

Lenke til kommentar

Det er ingen automatikk i at du får et forelegg selv om Politiet er koblet inn. Personskaden er eneste grunnen til at de nå er inne i bildet.

Vær ærlig både ifht. forsikringsselskap og Politi, så skal du nok se at dette går bra. Alle kan være uheldige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...