Xantix Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei, Jeg har det problemet at når jeg konverterer fra dvd til pspformat (mp4), og velger norsk undertekst så er det like ofte at den er inkludert som at den ikke er det når mp4 filen er ferdig Jeg aner ikke hvorfor den noen ganger ikke klarer å inkludere underteksten, har prøvd med ulike versjoner av dvdfab og siste versjon uten mer hell. Noen som kan hjelpe meg? De gangene norsk tekst er med så er teksten fysisk på filmen og ikke noe jeg kan velge å få frem eller fjerne fra filmen når jeg ser den på min psp. X. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Vet ikke hvordan du skal fikse det med programmet ditt, men med Handbrake får jeg i hvert fall alltid tekst på mp4-filer (dog på iPod). Er det bare når filmen vises på PSPen at teksten blir borte, eller er den ikke der når du viser den på PCen heller? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Teksten er ikke der uansett avspiller jeg bruker på pc og heller ikke på psp. Men som sagt på noen av filmene klarer den å få med teksten selv om jeg det samme som de gangene den ikke får den med. Tenkte å prøve handbrake men den har ikke psp profil og jeg vet ikke hva jeg skal stille på for at den skal bli optimal for psp. Default profil er jo for avspilling på iphone/ipod....... Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Googlet litt, du kan jo prøve dette: OK, with a grand total of two (2) videos encoded, I'm happy to report that v0.9.4 does work. Both videos played on my son's PSP 1000 running custom firmware 5.00 M33-6. Here's what I did (I'm using the HandBrake GUI v0.9.4 on Ubuntu x64) Select the source Select Apple-Universal preset : This sets most of the settings required for the PSP. Scale the video to 480 x 272 (max dimensions) : Click on the "Picture Settings" toolbar button. Change "Anamorphic" to OFF (or else your video will not display in the proper proportions on the PSP). Change the "Storage" width to be 480, height to be 272, or any numbers that are both lower than 480 x 272. Close "Picture Settings". Set max video bitrate to 768 kbps : Click on the "Video" tab. Change the option to "Bitrate (kbps)". Change the value to be 768 or any number lower than 768. The PSP 1001 manual states "The PSP system cannot play video data converted at bit rates higher than 768 kbps." You may need to set your number lower than 768; it seems that this is an "average" bitrate. If your encoded video stops playing midway through the video, chances are it averaged over the max value of 768. Encode Copy the resulting *.M4V file to your PSP's "VIDEO" folder, and voila ! (Yes, I too was surprised that the PSP supported M4V files) Exact settings for PSP: Note: I have a PSP-3000 with latest firmware (6.20) Settings you absolutely cannot use: 8x8 DCT Pyramidal B-Frames Reference Frames <= 3 (less than or equal to) All other x264 advanced settings: Max 'em out. Yes, you can go nuts with B-Frames, it will handle 16 with no problem. Picture Settings: Width x Height - 480 x 272 or less Keep Aspect Ratio - checked Anamorphic - none I just did a CRF18 encode of Pink Floyd's "The Wall" and it only hit 624 Kbps video bitrate, so I don't think you'll have any problems with the max of 768. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå