snowbot Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 hei, jeg har to speedtouch ST780WLT routere fra telenor, den ene går på internett men den fungerer ikke i hele huset. jeg tenkte derfor og koble til en til og prøvde og putte den rett i en wlan port for og gi den videre tilgang, må jeg endre noen ip adresse siden begge da står opp med 10.0.0.138? og åssen setter jeg den opp i bridge da? asså hele problemet mitt er at jeg ikke får noe internett på router to? er det normalt problem og ikke kunne koble disse sammen? takker for alle svar Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 du får det ikke til å funke sømløst, som at de sender samme signal. nå vet jeg ikke om telenor har lagt inn krøpling programvare på ruterne heller. men om det skulle funka må du ha 2 trådløse nett i huset. der de heter forskjellige ting. f.eks wlan-nede wlan-oppe Lenke til kommentar
slacky Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Vel, du må vel, bare sette router "2" i birdge(?). Da vil den fungere som en helt normal switch.. Behold det trådløse nettet på, så skulle vel problemet være løst. Vet ikke om det fungerer med ditt modem, men gjode noe alà dette selv, mellom min Dlink DI524UP og mitt VDSL2 Broadcom modem-router. Fungerte helt knirkefritt, og sparte MASSE last på den måten ;D Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Vel, du må vel, bare sette router "2" i birdge(?). Da vil den fungere som en helt normal switch.. Behold det trådløse nettet på, så skulle vel problemet være løst. Vet ikke om det fungerer med ditt modem, men gjode noe alà dette selv, mellom min Dlink DI524UP og mitt VDSL2 Broadcom modem-router. Fungerte helt knirkefritt, og sparte MASSE last på den måten ;D skjønner det, men åssen setter jeg denne typen ryter opp i bridge? nå som jeg ikke har vært så mye borti speedtouch så finner jeg ikke helt frem til det jeg skal ha skjønner du Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) hvis det ikke finnes no modus. kan du sette en ip som er i samme iprange som hovedruter. eks. hvis hovedruter har ip:10.0.0.100 netmask 255.255.255.0 så kan du sette neste ruter til å ha 10.0.0.101 255.255.255.0 . mulig du må sette ip manuelt på pc'ne som skal veksle mellom ruterne. men på denne måten vil du få tilgang til de andre pc'ne på netverket fremdeles. edit: du må koble neste ruter til i vanlig netverksport. og ikke i internett port. Endret 28. mars 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
slacky Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er usikker, på hvordan du setter den i bridge. Har ikke hatt telenor som ISP siden tidlig 04-05, i think..Men, skader ikke å prøve seg frem Husk å endre startIP.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå