areah Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 du trenger neppe mer enn 4GB ram, hvis du møter på en situasjon der du trenger mer enn 4GB ram i fremtiden, er jo det å sette inn mer ram en fin og billig oppgradering. forskjellene på 1600Mhz ram og 1333mhz er ganske små og du vil neppe merke forskjell. prosessoren drar heller ikke nytte av mer enn 1333mhz ram før du begynner å overklokke, så har du store planer om overklokking så kan jeg anbefale 1600mhz ram. ramen passer perfekt. Lenke til kommentar
f0und Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 OOKKKKKK. så lydkort, burde jeg kjøpe det?? og netverkskort som passer ^^ Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 nettverkskort er innebygd på hovedkortet. samme gjelder lydkort også, og om du ikke er alt for sær så holder det i lange baner. Lenke til kommentar
f0und Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 ok. så jeg kan koble til feks. trådløstnettverk på lan med den som er innebygd? Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 sånn du mente. nei, det går ikke. tror ikke det er noe innbygd trådløst lan på den dessverre. da er vel en dongle for trådløst nettverk nesten enklere. kobler du bare til en usb port. Lenke til kommentar
f0und Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Ok skjønner. Så visst jeg er et sted kan jeg bare bruke en sånn USB ting som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336044 ?? Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Nettopp slipper du å dytte ett ekstra kort i pc'n og så har du mulighet til å ta det inn eller ut som det passer seg. Lenke til kommentar
f0und Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 OK ABSOLUTT SISTE TING JEG LURER PÅ ^^,.. har jeg som gamer noen fordeler ved å kjøpe W7 ultimate? får jeg bedre performance av ultimate? eller er det bare funksjoner etc som er annerledes mellom de forskjellige versjonene? Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg brukte w7 ultimate 64 når den lå ute som RC utgave, og kjøpte meg w7 pro 64 når rc utgaven gikk ut. Og jeg merker null forskjell på disse 2. Og om du kjøper deg oem utgaven i tillegg sparer du noen kr der også. Veldig liten forskjell på oem og fullversjon foruten prisen. Link til w7 pro 64. Prisforskjell på fullversjon og oem er 1400 kr. gå for oem. Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei Gsx1000r. Har sett på oppsettet ditt og har bestilt nesten det samme. Skiftet til midi-tower CM 922 og annen harddisk bare. Det jeg lurer på er hvorfor du valgte nettop det hovedkortet. Ser det har intregert grafikk som er overflødig når en kjøper med ett nytt 5870.(Koster vel litt extra med intregert) Er det en fordel å ha 890 chipsett mot 790? (har ikke peiling på sånt jeg ) Ellers er det noen andre ting du vil nevne som er fordel med det HK mot andre? Å så lurer jeg på om 64bit Windows 7 vil funke med En Intel Core 2 6600 2,4Gh prossesor. Har en maskin til som jeg har lyst til å legge inn WIndows 7 på. Har Vista 32 bit på den nå. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei Gsx1000r. Har sett på oppsettet ditt og har bestilt nesten det samme. Skiftet til midi-tower CM 922 og annen harddisk bare. Det jeg lurer på er hvorfor du valgte nettop det hovedkortet. Ser det har intregert grafikk som er overflødig når en kjøper med ett nytt 5870.(Koster vel litt extra med intregert) Er det en fordel å ha 890 chipsett mot 790? (har ikke peiling på sånt jeg ) Ellers er det noen andre ting du vil nevne som er fordel med det HK mot andre? Å så lurer jeg på om 64bit Windows 7 vil funke med En Intel Core 2 6600 2,4Gh prossesor. Har en maskin til som jeg har lyst til å legge inn WIndows 7 på. Har Vista 32 bit på den nå. Hei. Forskjellen er vel minimal fra 790. Hardware hadde en test på det nå for litt siden. Grunnen til at jeg valgte det hovedkortet er støtte for 6gb/s sata og usb 3.0. Og integrert grafikk er overflødig, men valgte å ikke bry meg noe spesielt om det. Om tilfellet er at skjermkortet skulle gå i stykker har man fortsatt mulighet til å bruke pc'n. Vært ett par ganger jeg har savnet det selv. Og ser ikke noe problem med å bruke w7 på den maskinen. Men om du trenger 64 eller 32 kommer jo ann på mengden ram, minne på skjermkort etc. Men når det kommer til pris er jo 64 og 32 bit lik. Annet argument jeg kan bruke for at det virker er at vista er mer dungdrevent enn hva w7 er. Og ville vel bruke home eller pro i oem utgave. Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Takker for raskt svar. Når vi prater om Oem så kan vel den utgaven bare instaleres på 1 maskin, er det ikke så eller er det noe jeg har misforstått. Har bestilt W7 Home full, men er kanskje ikke nødvendig. Tenkte å innstalere på 2 stk maskiner. Den andre maskinen har 4G Minne og ett 4850 Grafikkort Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Ikke heng meg om jeg tar feil, men det gjelder vel alle versjoner av w7?! at de kun kan installeres på 1 maskin. Trodde det selv i alle fall. Hovedforskjellen jeg har hørt er at full versjonen kan du bruke om du vil oppdatere en gammel windows, men med oem utgaven kan du kun kjøre en clean install. Og så er det vel sånn at på full versjonen får du både 64/32 bit i samme pakka/dvd. Og ser ut til at fullversjonen kun har 1 lisens. Så derfor masse unødvendig bruk av penger for å kjøpe full utgaven. Oem pro 64 er tingen Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Da blir det oem på meg ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå