Gå til innhold

Bygge bra gaming pc, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

OK! Så, jeg har aldri bygget en PC før, har lyst til å prøve da.

Budsjettet er ca. 15k men kan strekke meg til 17k. Jeg har da lyst til å få en gaming pc som drar de fleste spillt ganske "fullt"/maks. Jeg har ikke NOE peiling på å bygge PC så, det er delene jeg lurer på.

Vet at i7 er bra, kanskje DD3 RAM?

plz hjelp ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice. Men btw jeg har en skjerm, 2233rz så uten skjerm blir alt det der 12.766.

Jeg vet ikke om jeg trenger mer ram? Er skjermkortet bedre enn Radeon HD 4890????

Var ganske nice kabinett og, men vet du om man kan kjøpe nytt sidepanel til den, 100% gjennomsiktig? Også lys ting inni? men er det best med big tower for denne pcen?

Er det lurt å kjøre x2 skjermkort eller å bare kjøpe et som er ekstra bra?

Endret av f0und
Lenke til kommentar

Jeg synes det alltid er godt med god plass i kabinettet så lenge man har plass til det. Ingen must men deilig allikevel.

Angående skjerm så kan du jo droppe ut den så lenge du har. skal gjøre en liten oppdatering av linken så kan du gå inn og se hva du synes da istede.

Og 5870 er ganske mye kraftigere enn 4890 :D

Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre om jeg kjøpte denne prossesoren?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587218 .. eller er det litt overkill kanskje? Og jeg har ingen anelse om den passer og. Og om jeg kunne fått link til en passende SSD Harddisk til OS?

Med i7 og 8gb ram er handlelisten min slik: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=789201&su=F58D29BA-7875-4729-9639-571C299D4AE2

Vet det er litt over budsjett. Burde jeg vurdere å gå ned til i7 med 2.8ghz? Eller er det bedre da å beholde prossesor som GSX100r nevnte?

Jeg har aldri bygget PC så har lite peiling på dette. Men jeg ser at jeg har 2 harddisker? Er den ene for OS og den andre for all annen lagring eller?

Endret av f0und
Lenke til kommentar

i7 960 er virkelig IKKE verdt prisøkningen på 4.5k (du må ha annet HK med lga-1366 sokkel som koster rundt 1000kr mer enn det som er i listen for å ha i7)

les litt:

In games such as Wolfenstein, Call of Duty: Modern Warfare 2, Tom Clancy’s H.A.W.X, BattleForge and Far Cry 2 the Phenom II X4 processors were actually faster when clocked up near 4GHz! This is quite amazing as out of the 9 games tested, the Phenom II X4 series was faster than the Core i7’s in 5 of them. Although the margins were very limited, the Phenom II X4 was found to be faster, and had it just managed to match the Core i7 series with the Radeon HD 5970, we would have been impressed.

link til selve testen

du har da allerede ssd harddisk i oppsettet du linket til.... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586431 er en fin ssd

Lenke til kommentar

Har oppdatert handlelisten i førsteposten min. Da har du ett kick ass gamer oppsett som du absolutt ikke vil bli skuffet over. I7 er bedre om du skal bruke dette til videoredigering osv men til spill viser det seg at amd og ati faktisk fungerer bedre. dessuten så koster i7 en del mer.

Lenke til kommentar

NICE! Ser bra ut.. Tror jeg gaar for det du viste men jeg tror jeg vil oppdatere til 8gb ram? Om det er mulig. Jeg har absolutt ikke peiling på hva som er bedre med 2 skjermkort ;P ? Får jeg mer fps? Hørte onkelen min si at 2 skjermkort kunn var støttet av noen spill.. Vil feks. CSS fungere bedre med 2 skjermkort, mw2?

Og hovedkortet, er det bra nok? Hva med lydkort, hvor er det?

Visst jeg kjøper i7-930 og klokker det får jeg bedre effekt da?

Vil disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574868 rambrikkene passe til Gsx100r sin liste?

Endret av f0und
Lenke til kommentar

du kan bare velge å kjøpe den lista jeg har satt opp og så legge til 1 sett til med rambrikker. da får du 8Gb med ram.. mest antagelig kommer du aldri til å få bruk for det, men hver med sin smak. som gamer i alle fall er sjansen noe liten. 1 vs 2 kort i SLI/Crossfire kan gi økning på rundt 70-80% mer eller mindre. Og i de fleste nye spill som har kommet og kommer er det fler gpu støtte i, ellers så lager produsenten av kortene en ny oppdatering som gjør at CF/SLI blir brukenes allikevel :D Og ved videoredigering og slik er nok i5 og i7 kjappere på cpu fronten etter oc. Men ved standard innstilliger så er det amd som står som best!! Så er det gamer pc du er ute etter er dette noe å gå etter om du har budsjettet til det. du får en gamerpc omtrent like bra som min, men som har kostet meg antagelig 4-5X så mye som din med kanskje 10-15% ytelsesforskjell. alt over 60fps er mer enn godt nok. så samt du ikke har nvidia 3d vision og slikt da?? da er det vel minimum 120hz om jeg ikke husker feil :D håper dette oppklarte noe av det du lurte på.

Lenke til kommentar

Hei! Du har hjulpet mye men nå står jeg mellom to ting. Tusen takk. Enten denne lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=789321&su=920890A1-A533-45F9-8982-EA5A4DB5C361 eller den du har satt opp.

Helt ærlig vet jeg ikke. Oppsettet over har i7 og visst jeg kjøper den kommer jeg til å klokke den. Før jeg kjøper et av oppsettene lurer jeg på om det valgte powersuply er bra nok?

Står rett og slett mellom denne og denne.

Kommer vel til å kjøpe et til Radeon HD 5870 kort en gang visst jeg velger i7 setupet. :D

Jeg spiller mest CSS, det støtter jo ikke 2 grafikk kort.. Men har jo muligheter for å oppgradere.

Endret av f0und
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

gå for Gsx1000r siste oppsett, men med et skjermkort, nok overkill fra før.

Så sparer du penger du eventuelt kan bruke på mer minne (ikke nødvendig).

Spiller du kun CSS så greier en pc til 6500-7000 og dra det med godt over 200fps.

Men for alt i verden, dine penger.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg går for i7 prossesor. Kommer sikkert til å kjøpe denne listen: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=789321&su=920890A1-A533-45F9-8982-EA5A4DB5C361 ettersom i7 prossesoren er bedre, slipper å bytte ut så fort. CSS, spillet jeg spiller mest støtter ikke x2 skjermkort, så det viktigste for å få bra FPS der er å ha god prossesor og god RAM. Legger kanskje på et ekstra skjermkort underveis.

Det siste jeg lurer på er: Trenger jeg CPU kjøler til i7? En av disse? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Noctua+NH-U12P+SE2+CPU+Vifte .. Visst JA, hvilken?

Nettverkskort, hvilket trenger jeg? Kan noen linke meg et som passer ;D ?

Endret av f0und
Lenke til kommentar

Anbefaler ikke å kjøpe i7

du betaler bare 2k for absolutt ingen ytelsesøkning i spill. Så gå for amd oppsettet, er et mye bedre kjøp.

Det du sier at det er viktig med bra prosessor og ram for å få bra fps i css er bare tull, css krever så lite at ett oppsett til 6k kan klare å dra det med maks grafikk og oppløsning med rundt 120fps++.

Css støtter kanskje ikke crossfire, men det krever så lite at det ikke trenger noe crossfire oppsett for å makse ut frameraten til skjermen (en vanlig skjerm kan ikke vise mer enn 60fps)

Så anbefaler amd oppsett.

Lenke til kommentar

ok skjønner.. høhø, nå er jeg overbevist, når de fleste sier AMD oppsettet, så får jeg vel gjøre det ^^. Men trenger jeg egen vifte for CPU på AMD oppsettet? Også vurderer jeg å skifte til Antec 1200 case, litt tøffere ;D

Lenke til kommentar

Tror absolutt at du ikke vil bli skuffet som jeg har nevnt tidligere. og en god cpu er alltid greit om du har planer om å overklokke. Kjenner jeg ikke alt for mye til orginale amd kjølere men regner med at de stiller i samme klasse som intel sine kjølere. Og om jeg kan anbefale deg ett annet kabinett som er totalt strøkent, nydelig å bygge i, masse gode muligheter for gjemme kabler osv er et Corsair Obsidian 800D Også veldig gode muligheter for vannkjøling om du har planer om å prøve det ved senere tid.

Link til en knallgod cpu kjøler. bruker denne selv i pc'n til frua. Bråker meget lite og kjøler godt i tillegg.

også lagt med ett bilde av mitt eget corsair obsidian 800D kabinett bare for å illustrere hvordan det kan se ut.

post-190922-1269893699,9087_thumb.jpg

Endret av Gsx1000r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...