yoyoyoyoyo123 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Noen som kan dele sine erfaringer med den utdanningen? Jeg er ikke så veldig god i engelsk, men jeg klarer meg godt i matte. Kommer jeg til å slite på en utdanning som dette hvis jeg ikke behersker engelsk så godt? Håper flere kan svare, og dele sine erfaringer med denne utdanningen. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Engelsk er veldig essensiell, særlig hvis man sikter på høy karriere senere hvor man muligens jobber i utlandet. Hvor dårlig er du i engelsk? Hvis du kan snakke enkle samtaler, men sliter med mer akademisk/profesjonelt språk, kan du jo ta 1-2 semester med engelskfag på høgskolen og pusse opp litt. Det fins engelskfag som sikter inn på hvordan man snakker og skriver i profesjonelt sammenheng. Under utdanningen er det en del pensumbøker på engelsk, og dette har jeg opplevd i både ingeniørstudier og økonomistudier. Dessverre er engelsk veldig essensielt alt i alt. En ting å tenke på er at selv om man jobber i Norge etter endt utdanning, så vet man aldri om firmaet man jobber for vil samarbeide med utenlandske firmaer. Da kommuniseres det jo på engelsk likevel. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen som kan dele sine erfaringer med den utdanningen? Jeg er ikke så veldig god i engelsk, men jeg klarer meg godt i matte. Kommer jeg til å slite på en utdanning som dette hvis jeg ikke behersker engelsk så godt? Håper flere kan svare, og dele sine erfaringer med denne utdanningen. Jeg synes virkelig ikke du skal la vaklende engelskkunnskaper stå i veien for hvilken utdanning du vil ta! Engelsk møter man etterhvert i de fleste studier, og det er bare en måte å bli god på, nemlig ved å møte utfordringa og lese masse engelsk. Du vil neppe møte noe særlig med engelsk første året hvertfall, det pleier å bli vanligere jo lenger opp i studiet man kommer, spesielt om man tar master. Det blir neppe noe problem, det er jo verst i begynnelsen uansett. Husk at mange nordmenn drar til f. eks Polen, Tyskland, Ungarn, ja til og med Kina for å studere på et språk de aldri har vært borti, og de klarer det. Da klarer definitivt du å beherske litt engelsk her og der etterhvert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå