conolo Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Min søster skal begynne på studiespesialisering til høsten og hun ønsker å ta kroppsøving som privatist allerede høsten 2010 (eksamen i november/desember). Er det mulig? Trenger hun da bare ta en skriftlig prøve i tillegg til evt en praktisk del og så slippe gym i tre år? Hun er meget sterk teoretisk, og er også flink i gym. Hun har en del jern i ilden, og trenger så mye fritimer som mulig! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Usikker på hvordan det er i kunnskapsløftet, men jeg meldte meg opp til privatisteksamen i Kroppsøving og kunne da sove 1,5 time lenger hver mandag. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Min søster skal begynne på studiespesialisering til høsten og hun ønsker å ta kroppsøving som privatist allerede høsten 2010 (eksamen i november/desember). Er det mulig? Trenger hun da bare ta en skriftlig prøve i tillegg til evt en praktisk del og så slippe gym i tre år? Hun er meget sterk teoretisk, og er også flink i gym. Hun har en del jern i ilden, og trenger så mye fritimer som mulig! Jeg tok også opp gym som privatist, men etter gammel reform. Jeg angrer på at jeg ikke droppet tre år med gym mot denne lille eksamenen. Men jeg anbefaler henne å ringe til Bjørknes, spørre hva de mener hun bør gjøre. Jeg var på Bjørknes sitt helgekurs i gymteori. Kostet 1 000 kroner og fikk vite alt som var aktuelt til eksamen Lenke til kommentar
snarius Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har sjølv tatt faget KRO1003 (kroppsøving VG3) som privatist, etter å ha hatt kroppsøving på VG1 og VG2. Eksamenen tok meg 2-3 timar, og eg satt igjen med ein 4-ar etterpå. Las så å seie ingenting på forhand, men fekk derimot ha med læreboka som hjelpemiddel. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Dekromacy, hvilken bok brukte du? Hvor fikk du kjøpt den? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg skal opp til høsten, og jeg har kjøpt meg en bok som heter Gymnos. Boken kjøpte jeg hos Bokkilden til 365,-. Melder du deg inn på Studenttorget.no får du 100,- kroner i gavekort og jeg fikk også 20,- kroner rabatt hos Bokkilden, av uante grunner. Det totale beløpet jeg endte opp med å betale var 245,- kroner, levert i postkassen. Fin pris. Boken virker fin og grei, der stoffet er delt inn i VG1, VG2 og VG3, samt at det står om forskjellige idretter bakerst i boken. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Er det et mål i seg selv å slippe Gym på skolen? Håper de som gjør det faktisk driver med fysisk aktivitet i fritiden. Selv la jeg først merke til hvor viktig gymtimene var når jeg begynte på Høgskolen (dvs. der var det ikke Gym). Det er direkte helseskadelig å sitte for mye stille. Endret 7. september 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg tar kroppsøving som privatist for å få en bedre karakter enn hva jeg kan håpe på å oppnå i timene. Mange melder seg nok av for å slippe gymtimene fordi de rett og slett ikke gidder å ha gym, men det gjelder ikke meg. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Ja, akkurat fokuset på karakterer i Gym synes jeg er uvesentlig i forhold til den faktiske aktiviteten. Gym hadde vært bedre uten karakter etter min mening. Endret 7. september 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Der kan vi være enig. Kroppsøving uten karakter i skolen ville vært bedre for de fleste, inkludert meg. Faktumet er dog at karakterer skal settes, og da velger jeg heller å ordne det selv som privatist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå