Gå til innhold

Kroppsøving som privatist

conolo

Anbefalte innlegg

Min søster skal begynne på studiespesialisering til høsten og hun ønsker å ta kroppsøving som privatist allerede høsten 2010 (eksamen i november/desember). Er det mulig? Trenger hun da bare ta en skriftlig prøve i tillegg til evt en praktisk del og så slippe gym i tre år? Hun er meget sterk teoretisk, og er også flink i gym.

Hun har en del jern i ilden, og trenger så mye fritimer som mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min søster skal begynne på studiespesialisering til høsten og hun ønsker å ta kroppsøving som privatist allerede høsten 2010 (eksamen i november/desember). Er det mulig? Trenger hun da bare ta en skriftlig prøve i tillegg til evt en praktisk del og så slippe gym i tre år? Hun er meget sterk teoretisk, og er også flink i gym.

Hun har en del jern i ilden, og trenger så mye fritimer som mulig!

Jeg tok også opp gym som privatist, men etter gammel reform. Jeg angrer på at jeg ikke droppet tre år med gym mot denne lille eksamenen. Men jeg anbefaler henne å ringe til Bjørknes, spørre hva de mener hun bør gjøre. Jeg var på Bjørknes sitt helgekurs i gymteori. Kostet 1 000 kroner og fikk vite alt som var aktuelt til eksamen

Lenke til kommentar

Har sjølv tatt faget KRO1003 (kroppsøving VG3) som privatist, etter å ha hatt kroppsøving på VG1 og VG2. Eksamenen tok meg 2-3 timar, og eg satt igjen med ein 4-ar etterpå. Las så å seie ingenting på forhand, men fekk derimot ha med læreboka som hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg skal opp til høsten, og jeg har kjøpt meg en bok som heter Gymnos. Boken kjøpte jeg hos Bokkilden til 365,-. Melder du deg inn på Studenttorget.no får du 100,- kroner i gavekort og jeg fikk også 20,- kroner rabatt hos Bokkilden, av uante grunner. Det totale beløpet jeg endte opp med å betale var 245,- kroner, levert i postkassen. Fin pris.

Boken virker fin og grei, der stoffet er delt inn i VG1, VG2 og VG3, samt at det står om forskjellige idretter bakerst i boken.

Lenke til kommentar

Er det et mål i seg selv å slippe Gym på skolen? Håper de som gjør det faktisk driver med fysisk aktivitet i fritiden. Selv la jeg først merke til hvor viktig gymtimene var når jeg begynte på Høgskolen (dvs. der var det ikke Gym). Det er direkte helseskadelig å sitte for mye stille.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...