Bonna86 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mamma og pappa. Noen ganger mor og far i mer formelle sammenhenger hvis jeg skal snakke om dem, f.eks "moren min bla bla bla". Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Tror mor og far er litt formelt ja. Jeg kan ikke tenke meg når jeg er hjemme, og roper MOOOOR... Flere av vennene mine ble overrasket at jeg ropte navnet til faren min, og ikke pappa eller far:P Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 "Mamma" og "pappa" om jeg snakker direkte til dem eller til noen andre i familien, "mor" og "far" om jeg snakker om dem med noen utenfor familien. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 "Mamma" og "Pappa" direkte til dem, og "Morsan" og "Farsan" når jeg snakker med noen andre Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mamma og Pappa, men mor og far om eg pratar om dei med andre. Når eg pratar går det på dialekt, så eg seier "mora mi" og fare(n)min". Om eg må skjenne litt på far min seier eg namnet hans. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det har jo blitt sånn at flere slutter si " mora di" til venner og bekjente. Andre som også er enige. Jeg personlig liker heller at noen sier " Mora di" til meg., Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg sier også f.eks '' Morra mi e '' Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mamma og pappa. Enkelt og greit. Jeg også. Hm, er jeg den eneste i tråden som sier mor og far? Stemmer det at du er 30+? Mener du skrev det i en tråd engang? Pappa (riktignok 50 år) sa alltid mor og far når han var ung. Har noe med generasjonene å gjøre. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mamma og pappa, moren min og faren min. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Stemmer det at du er 30+? Mener du skrev det i en tråd engang? Pappa (riktignok 50 år) sa alltid mor og far når han var ung. Har noe med generasjonene å gjøre. Jeg er 30+, men jeg er ikke sikker på om det har så mye med generasjoner å gjøre siden min bestemor (som var født i 1919) sa mamma og pappa hele livet. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Fant tidlig ut at min far reagerte bedre på sitt fornavn enn på "pappa". Ergo ble det naturlig å bruke fornavnet hans. Av og til bruker jeg også etternavnet Har også i det siste startet å bruke navn på min mor. Føler jeg er litt for gammel til å si mamma... Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 fornavnene deres. kan i visse sammenhenger si "jeg skal hjem til slekta". bruker så godt som aldri mamma og pappa. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Mor og Far. Alternativt muttern og fattern. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har alltid sagt mamma og pappa, "mor mi/far min"/"morå mi"/faren min" hvis jeg prater med andre. Er det folk jeg kjenner godt jeg snakker med kan jeg også omtale dem som mamma og pappa. Moren min er oppvokst med å si mamma og pappa til sine foreldre mens faren min er vokst opp med å si mor og far til sine, så det var litt diskusjon før oss ungene ble født om hva de ville at vi skulle si men kom da altså frem til mamma og pappa. Syns forøvrig egentlig ikke at mor og far er så veldig spesielt å si i forhold til mamma og pappa, og tenker ikke at det er så formelt eller annen generasjon. Barna til begge søsknene til faren min (altså mine søskenbarn på farsiden) bruker mor og far, mens søskenbarn på morsiden sier mamma og pappa. Har også vokst opp med venner som sier mor og far, så jeg tror det er mye derfor begge deles høres helt greit ut for meg, men selv kunne jeg aldri kalt mine for mor og far ettersom det er mamma og pappa jeg er vokst opp med å si. Endret 1. april 2010 av Noteknekk Lenke til kommentar
Noble Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Konsekvent mor og far. Mamma og pappa høres ut som noe snørrunger sier: "Mammaen min er glad i meg, dadadada" Dersom situasjonen tilsier det kan jeg også benytte "gamlingen" eller "gamle mann". Mor har jeg ikke så mange kallenavn på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Faren min kaller jeg for fatter eller gammern. Mora mi kaller jeg for forpulte jævla drittkjerring. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Når jeg leser "Mor og Far" så høres det ut som noe uhm.. "Sossette" snakk. Men når jeg tenker meg om så sier jeg jo ofte "Mor mi" og "Far min".. gjerne med en ekstra lang og feit vokal. Men utenom det så er det vel Muttern / Fattern eller Mamma og Fattern. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Mamma og pappa. Noen ganger kaller jeg pappa med fornavn for the lulz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå