Gjest medlem-140898 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mor og Far ? Mamma og pappa ? Eller bruker dere rett og slett navnet til foreldrene deres? Jeg personlig husker da jeg var noen år yngre, at jeg brukte navnet til moren min og kalte faren min for pappa . Etter tiden har gått så har jeg skiftet. Nå er det utenkelig for meg å si pappa. Hva med dere? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mamma og pappa. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Bruker mamma for mamma. Har aldri kalt pappa noe som helst når jeg har pratet til ham, har på en eller annen måte greid meg gjennom femten år uten å trenge å si 'pappa' til ham når vi prater. Greier det ikke, av en eller annen grunn, men jeg omtaler ham som 'fadern' når jeg prater med andre folk. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvordan inni huleste er det mulig å ikke kalle ham for noe? Hvordan kan dere ha samtaler, hvordan "tilkaller" du ham? Hva er navnet hans på kontaktlisten på mobilen din (om du har en)? Selv kaller jeg dem for mamma og pappa. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg treffer han ikke så ofte at det gjør noe. Når jeg er sammen med ham er det som oftest når vi er på middag hos gammeltanten min, og når vi er på ferie sammen. Da trenger jeg bare å bruke 'du' hvis jeg trenger å tilkalle han. Grunnen er vel at jeg i store deler av oppveksten min ikke har vært sammen med ham, så jeg har vel rett og slett aldri blitt vant med å si 'pappa'. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Sier navnet på min mor. Sier ikke mamma. Min far er død. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg sier mamma, men pappa har jeg ikke kontakt med Min far er død. Kondolerer Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg sier mamma. Pappa er død. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg sier mamma, og homsen Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg sier også Mamma og Pappa, men jeg vet ikke hvorfor, for de har sannelig ikke fortjent tittelen.. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hm, er jeg den eneste i tråden som sier mor og far? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 mamma og pappa, modern og fadern eller muttern og fattern, som regel. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hm, er jeg den eneste i tråden som sier mor og far? Seriøst, sier du mor og far ? Synes det er veldig formelt jeg. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ja, alle vi tre søsken gjør det. Jeg har aldri sagt mamma og pappa, i mine ører høres det ut som noe små barn sier. Selv om det selvsagt blir annerledes for de som er vant med det - til og med min bestemor omtalte sine foreldre som mamma og pappa. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg sier mamma, men pappa har jeg ikke kontakt med Min far er død. Kondolerer Var flere år siden, men takk. -- Sier feks. "Jeg skal hjem til min mor" Ikke. "Jeg skal hjem til mamma". Vet ikke om det har noe å si, men jeg er 26 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå