skrapsan Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 OK, jeg har tenkt å begynne å brygge litt hjemme så jeg har noe å kose meg med utover sommer månedene. Å jeg har lest litt om det, men jeg har noen små barriærer som jeg ennå trenger å forsere. 1. Hva trenger jeg egentlig? Jeg har: Kjeler x2 ca 20 liter. Plastik bøtte med lokk ca 25 liter, og flasker. Trenger jeg noe mer eller er dette nokk? 2. Jeg har boka "Håndbog i ølbrygning" men jeg leter andre oppskrifter som andre har prøvd. Å helst i litt mindre kvanta enn dem jeg har tilgang til. Ca 10/15 liter eller så. 3. Å dette er litt sånn tilfeldig. Men jeg har mest sansynlig tilgang til en gammel varmtvanns tank. Er det noen som vet hvordan den skal sveises til for å gjøre bryggevennlig? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er ikke hjemmebrent forbudt i Norge? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det er fullt lovlig å brygge øl. Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 slenger meg på denne tråden, men om du skal bruke en gammel varmtvannstank må du vaske den grundig som pokker. det er et tjukt lag med dritt inni de Lenke til kommentar
skrapsan Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Tro meg, alt jeg tar i bruk vaskes skikkelig, og gjennomgående. Men spørsmålet er fortsatt hva jeg trenger for et lite kjøkken bryggeri sånn i første omgang. Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 en guide for kjøkkenbrygging http://www.brygging.no/public/docs/bruksanv_kjokkenbr.doc Lenke til kommentar
skrapsan Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Takker og bukker. Settes meget stor pris på. Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg kan jo anbefale deg å medle deg inn på nordbrygg sine forumer. de gutta vet hva de prater om. du kan jo også slenge deg med på min tråd der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå