ocvmelbye Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Som topic sier så tar styrepinnen/armen borti akterspeilet. Noen som har forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Mitt ene alternativ er å skjære vekk det området det gjelder å tette igjen lenger inni båten med glassfiber å noe som er vanntett. Noen som har bedre forslag eller? Se bilder Takk for svar! Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Glassfiber/epoxy fester seg vel ikke på plastikk. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 My bad! Langtrådet glassfibersparkel fra biltema. Brukte den senest i dag for å tette et hull på 6 cm i diameter på plast det funket fett! Når det er snakk om et så stort hull som jeg planlegger så må jeg vel lage et slags armeringsjærn for sparkelen slik at den sitter der den skal fram til den stivner. Tenkte da på en tynn hønsenetting. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Nei, bruk ikke kyllingnetting. Lag deg en plate av kryssfiner eller lignende. Skru den fast med 2 tynne skruer på mottsatt side av hullet slik at platen dekker hullet hvis mulig. Smør så denne plate med Voks, gjerne før du fester den, f.eks. stearin slik at den slipper når du tar den av. Men før du tar den av, legger du ett lag Polyester mot denne plate som dekker hullet, legg så glasfiberarmering mot dette igjen. Dette kan du gjenta til hullet er fylt. Når dette har herdet slik at det har festet, skruer du av platen, hvis den sitter litt fast, prøv å meisle den forsiktig løs, eventuelt slippe den bort. Du må finslipe og sparkle på begge sider, finpusse igjen for så å legge på Topcoat i rett farge. Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Ser ut som det er en utforming på båten med tanke på styringen, men at motoren står litt lavt på akterspeilet, og styrearmen treffer i bunnen av utformingen ? Er det rom for å montere motoren litt høyere ? (kavitasjonsplaten over propellen skal ligge ca en tomme høyere enn bunnen på båten ) Du kan og kutte litt av gjengepartiet under låsemutteren på styrearmen Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Ser ut som det er en utforming på båten med tanke på styringen, men at motoren står litt lavt på akterspeilet, og styrearmen treffer i bunnen av utformingen ? Er det rom for å montere motoren litt høyere ? (kavitasjonsplaten over propellen skal ligge ca en tomme høyere enn bunnen på båten ) Du kan og kutte litt av gjengepartiet under låsemutteren på styrearmen Ja, det var det jeg så. Hever motoren 1 cm høyere og bolter den fast i båten. Må kanskje kutte litt av gjengepartiet, men det gjør ikke noe. Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå