andreyy Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Heihei. Jeg har egentlig veldig lite info og gi:( Men problemet er som følger: Når jeg slår på pc så får jeg bilde i opp til maks 20sek før bildet fryser, pc kjører, men bildet på skjermen står helt stille. Har prøvd forskjellige skjermer så det er ikke problemet. Dette er en noen år gammel stasjoner pc med windows xp. Tips til hvordan jeg fikser dette problemet? Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Dette kan jo være flere ting. Jeg pleier alltid å gå systematisk gjennom og utelukke feil når jeg er i tvil. Kan det være Windowsinstallasjonen? Fryser bildet når Windows booter? I så fall prøv å sette inn en bootable CD/DVD f.eks Windows installasjons CD/Knoppix CD etc. Normalt sett får man en feilmelding hvis PC'en ikke finner noe å boote fra, så jeg gjetter på at harddisken er i orden, men sjekk at den listes opp i bios for sikkerhetsskyld. Kan kjølere ha støvet ned og stoppet vifter på skjermkort eller prosessor? Kan en av rambrikkene ha tatt kvelden? Prøv å test med en og en brikke. Har du en ekstra PC-deler slik at du kan stokke om på f.eks strømforsyning/skjermkort eller andre komponenter kan dette også være behjelpelig. Er det hovedkort eller prossesor som har strøket med er det nesten like greit å bytte ut hele maskinen hvis den er gammel, med mindre du kan få tak i deler billig og brukt. Prøv, se hva som skjer og si fra hva du kommer frem til. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Kan jo forsøke et par ting, er jo mulig det går ann å redde den, begyn med å gå inn i bios, skjer det samme når du clicker deg fra side til side der? I løpet av 20 sec skal du klare å komme inn og få frem sensorene, hvilken temp viser de? Sikkert en fordel å åpne maskinen og gjøre rent der, spesielt vifter og kjøleribber for eventuelle hybelkaniner. bruk støvsuger med plastforlenger, eventuelt q-tip for åløsne, pass på at viftene ikke blir sugd rundt da dette lett kan skade dem. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) hm, får testa når jeg får ett tastatur som funker. Men jeg la merke til. Når jeg åpne pcn, så lyste 3 lamper grønnt, men 1 lyste rødt. Har det noe med saken å gjøre kanskje? EDIT: ja da har jeg blåst av støv. Og jeg komemr meg fortsatt til skrivebordet, men alt henger seg nok en gang. Alle lampene ble grønne tilslutt:S firstår neg ikke på den her EDITEN TIL EDITEN: det her begynner å bli pinlig, men nå når jeg restarta etter den hengte seg, lyser ALLE rødt:S Endret 31. mars 2010 av andreyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå