Broseen Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Har installert Win 7 og har Telenor nett. Speedtouch ST 780 WLT modem. Problemet er at nettet kommer og går. For tiden går det mest Nettet har fungert veldig bra før, også etter installering av Win7, men så kom problemet. Modemet viser ingen feil. Har resatt modemet. Har prøvd å reparere nettverktilkoblinger med "telenorhjelpen" Det er en ny pc, men som sagt så fungerte det greit i begynnelsen. Noen tips før jeg knuser maskinen? Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 tenker det er nettverkskort driveren din, men hvis du har kabla nett så er jeg ikke sikker sånn på styrten nå assa?!? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Dessverre, testet det Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Nei, har ikke muligheten. Har prøvd å dra ut støpsel også. Kjipt å reinstallere alt dersom det kan fikses på andre måter. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Har du kablet eller trådløst nett? Hvis kablet: prøv en annen kabel. Hvis trådløst: Undersøk om det er andre i nærheten som kjører på samme kanal som deg selv. Et kjekt program for å undersøke dette er: inssider I disse dager når windows update ruller ut driveroppdateringer automatisk, har mange problemer da driverne ikke alltid fungerer godt nok. Prøv enten å "rull tilbake driver" for nettverkskortet i device manager, eller last ned og installer driveren fra produsentens hjemmeside. Du burde prøve å avgjøre om problemet skyldes modemet eller maskinen. Det burde ikke være et stort problem å få lånt en laptop som kunne erstattet "pc" en du har problemer med. Da vil du kunne trekke konklusjonen om problemet ligger på "pc'en" eller ikke (altså kabel/kanal eller modemet). Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Har kablet. Oppdaget noe nytt nå. Lampen for WLAN lyser gult, ikke grønt. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Gult? Hva lyser på modemet når det skjer? Hva er oppetid på modemet? (Står på førstesiden når du logger inn, som regel) Hva gjør du får å løse problemene, eller går det av seg selv? Ser du har testet en del ting her, står dog ikke noe med bytte av nettverkskabel. Noen nevner drivere som også kan være mulig årsak. Mister du kontakt med hele nettverket (lokalt og inett) eller bare inett? (Du har lokal tilkobling) Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg har nå skrudd av trådløst nett, så lyser ikek gulv lenger. Har oppdatert driver. Prøver nå med ny kabel. Hvis problemet vedvarer, så prøver jeg å reinstallere Win. Dette er bare en pc, og mister forbindelsen sånn at nettsidene ikke vil lastes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå