arnt95 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Heii Jeg har AMD phenom II 955 prosessor som jeg fikk til jul Kjøleren som fulgte med er for dårlig etter min mening skal ikke mye surfing til før at vifta kommer opp i 3-4000rpm :s Jeg har 2 kjølere som jeg har prøvd mne ikke F**N her er de: ASUS Silent Knight II og scythe ninja. ingen av disse klarte seg med varmen under gaming, men kjøleren som fulgte med står og VEEEEEESER på 7000 rpm :o jeg har en pc som står på 24/7 på soverommet mitt så jeg er interisert i å ha det stille når jeg sover... jeg var 1 klikk unna å kjøpe coolermaster v10 her om dagen (bra tilbud på komplett.no som vanelig) fannt ut at minnet mitt var 1 cm for høy, da ble det tilbudet til ingen nytte for meg :s Har dere der ute noen andre tips til kjøling til meg? venter spennt på svar vennelig hilsen Arnt Kåre Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 http://old.prisguide.no/product.php?productId=111670&cat_id=58 Husk å kjøp vifte. Lenke til kommentar
arnt95 Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 http://old.prisguide.no/product.php?productId=111670&cat_id=58 Husk å kjøp vifte. har nokk av vifter den der kjøleribba blir desverre stående med de flate sidene oppover, dette er også problemet med den scyhte vifta jeg har tror jeg ... sån som disse viftene blir å stå trekker dem VARM luft opp fra skjermkort :s tenkte på vannkjøling spessielt denne her http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=138913 har ikke plass i kabinettet mitt da :s prøver å fine ett billig kabinett med 2x12cm vifteplasser i bunn eller topp. har DU et forslag til meg? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Den kjøleren jeg linket til, kan du sette i valgfri retning. Den har meget god effekt. Hvis du ikke skal kjøpe highend vannkjøling, kan jeg likegodt anbefale Corsair H50. Bruker en slik på en av pcene her i huset. Kjører en X2 555 med alle kjerner åpnet til X4 på [email protected]. Den klarer fint å kjøle den. Bruker to vifter i push-pull på den. Istedet for å kjøpe det settet du linker til, vil jeg anbefale Corsair saken. bare å montere på hovedkortet og sette raden i vifteplassen. Mist settet kjøler nok marginalt bedre, men vil være mye stress for deg, hvis du er ukjent med vannkjøling. Skal en ha vannkjøling, bør en handle highend, da de beste luftkjølerne er like gode som dårlig vannkjøling. Endret 28. mars 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Den kjøleren jeg linket til, kan du sette i valgfri retning. Den har meget god effekt. Hvis du ikke skal kjøpe highend vannkjøling, kan jeg likegodt anbefale Corsair H50. Bruker en slik på en av pcene her i huset. Kjører en X2 555 med alle kjerner åpnet til X4 på [email protected]. Den klarer fint å kjøle den. Bruker to vifter i push-pull på den. Istedet for å kjøpe det settet du linker til, vil jeg anbefale Corsair saken. bare å montere på hovedkortet og sette raden i vifteplassen. Mist settet kjøler nok marginalt bedre, men vil være mye stress for deg, hvis du er ukjent med vannkjøling. Skal en ha vannkjøling, bør en handle highend, da de beste luftkjølerne er like gode som dårlig vannkjøling. Kan anbefale H50 til forholdsvis varme prosessorer ja. Lett installasjon, nada lyd, 35-50 grader på cpu med saktegående vifte. Til Lucky666: Hvordan har du ordna til Push/pull ordning på H50? Jeg prøvde meg på det samme, men det følger jo bare med 4 stk skruer som kan settes gjennom vifte og festes i radiatoren. Prøvde å feste med vanlige vifteskruer, men samtlige har jo for stor diameter! Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Jeg brukte to av de orginale skruene som følger med, til å feste hver sin vifte til radiatoren. På baksiden av kabinettet brukte jeg to vanlige vifteskruer i tillegg til de to orginale lange, for å feste hele stasen. Altså kun to skruer til å feste vifta inni kabinettet Endret 28. mars 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Vurdert noctua kjølerene? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Denne kan varmt anbefales til 955BE: https://prisguiden.no/produkt/107258 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå