Gå til innhold

Hjelp angående partisjoner

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har et par harddisker, men sist gang jeg installerte en ny en så delte jeg den opp i partisjoner. jeg er desverre ikke helt sikker på hvilke harddisker som innholder de forskjellige filene mine. Jeg veit jeg har 3 harddisker, med tilsammen 1700 gb. Er en på 1tb, 1 på 500gb og 1 på 200gb ( inneholder OS++). Jeg har delt det opp sånn at det er 200gb, og 3x500 gb. Problemet er at den ene 500gb harddisker hvor jeg har serier er full. Så jeg lurte derfor på om det er mulig å "gi" den litt mer GB?

MvH Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å få Serier(D) større, men det blir mere omstendig.

Du kan også krympe Filmer (G). Men det er i første omgang ikke mulig å overføre den ledige plassen som oppstår, til Serier (D), fordi den ledige plassen blir til høyre for G partisjonen.

Hvis du har en annen disk tilgjengelig, med like mye plass ledig som Filmer (G), kan man klone innholdet dit.

Deretter sletter du Filmer(G)

Når du så har gjort det er det mulig å utvide Serier (D) så mye som du vil, men ikke mere enn at det skal være like mye ledig plass igjen, som tilsvarer størrelsen på Filmer (G).

Når det er gjort kloner du bare tilbake tidligere Filmer (G) tilbake til det ledige området.

Lenke til kommentar

Det der virka relavtivt vrient ^^ trur jeg bare kjøper meg en ny harddisk på 1tb og flytter alle seriene over ditt. Jeg har trossalt nesten 500 gb ledig, men serier er full (liker å ha det enkelt og ryddig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...