HarBer Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 kan noen hjelpe meg med noko kvifor har eg pluteslig mistet noen av sidene på min pc. eg har to pc'er når eg no skal inn på avg.com sin side går det greit på den eine, men på den andre kjem der opp att den ikkje er tilgjengelig "Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer" ka skal eg gjere Win 7 er på begge Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 oppdater IE versionen. mangen sider nå blokkerer eldre versioner grunnet sikkerhetshul. Lenke til kommentar
HarBer Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 oppdater IE versionen. mangen sider nå blokkerer eldre versioner grunnet sikkerhetshul. men har det i monsilla'n også. den fox greia. prøvde å instalere den for eg trudde det skulle bli bedre , men vart ikkje det Lenke til kommentar
Flex Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Jeg var borti det der for en del år siden. Da var det et virus som blokkerte sidene til de fleste antivirusprogrammer. Jeg vet ikke hvordan det er i Win7, men i XP løste jeg dette ved å redigere "hosts"-fila (eller muligens "networks"-fila; husker ikke helt) i \WINDOWS\system32\drivers\etc . Her hadde viruset lagt inn at mange adresser ble erstattet av adresser som ikke var gyldig. Mulig det var dårlig forklart, men... Sikkert noen som kan forklare det bedre. Endret 27. mars 2010 av Flex Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Jepp. Sjekk om du finner noen oppføringer i hosts-fila, som peker til avg.com og evt. andre domener. Localhost/127.0.0.1-oppføringer må gjerne få bli. Det er ikke uvanlig at virus tuller i hosts-fila. Endret 27. mars 2010 av Kataton Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Fjernet nettopp virus fra en maskin som hadde lignende problemer. Der var det snakk om "Knobface" viruset. Den installerer en rogueDNS server, som bare slipper gjennom adresser som ikke er relatert til antivirus leverandører. Det kom riktig nok opp et program som latet som om det var et antivirus program som hadde funnet virus. Hvor en skulle betale for å få fullversjonen, som skulle rette opp i dette. Kommer du ikke inn disse siden: Trend housecall AVG symantec Avira Combofix Malwarebytes Avast ..osv Da kan være et tegn på at du har virus, spesiellt hvis for eks hardware.no og vg.no fungerer. Du har vel ikke tilfeldigvis trykka "ok" på å oppdatere adobe flashplayer når du var inn på en youtubeside som du fikk via facebook eller twitter (eller noe annet)? ---------------------- "Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer" er en melding som kommer opp dersom man prøver å gå inn på en webside som ikke finnes (eller dersom noe blokkerer siden). Eks: http://dennesidenfinnesgaratertikke.no Endret 28. mars 2010 av Hareide Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Sjekk guide for å fjerne virus etc: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Ja, du har nok virus. Vil tippe windows update heller ikke fungerer som forventet. Reinstallasjon av OS er trolig veien å gå Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ja, du har nok virus. Vil tippe windows update heller ikke fungerer som forventet. Reinstallasjon av OS er trolig veien å gå Ville prøvd å fjerne det eventuelle viruset først. (Hvis det nå er virus) "A" maskin som er infisert "B" maskin som ikke er infisert Last ned programmet fra de 2 kommende linkene på datamaskin "B":malwarebytesdatabase oppdateringsfil Legg filene over på en usb minnepenn, eksternhardisk eller brenn ut på cd/dvd Installer og kjør programmet på maskin "A" Du kan også prøve å laste ned filene direkte på maskin "A". Da må du derimot mest sannsynlig bruke linkene under, som er lagt ut av meg selv. (siden utviklerens side mest sannsynlig er blokkert, og det er på ingen måte sikker at dette fungerer ..) malwarebytes oppdateringsfil Et siste tips er å benytte seg av "sikker modus" når man installerer og fjerner viruset. For å starte Windows i sikker modus, så trykker du "F8" i oppstarten til maskinen. Du må trykke før Windows starter. Hvis ikke malwarebytes tar knekken på viruset, så følg bruksanvisningen som er listet i en tidligere post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Merk at du sannsynligvis må laste ned programmene på maskin "A" og få flyttet dem over på maskin "B". Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ville prøvd å fjerne det eventuelle viruset først. (Hvis det nå er virus) Når du først har fått virus er sannsynligheten stor for at du har fått utført store systemmessige endringer av et program som gjemmer seg svært godt. Med all sannsynlighet har du fått åpnet et antall porter i maskinen din, fått utført endringer i mange systemfiler. Har maskinen din først blitt tatt, har du ingen oversikt over hvilke trojanere eller annen malware som er installert. Sannsynligheten er stor for at det er flere. Dersom antivirus sw oppdager 2 av dem, er du da tilfreds? Jeg ville ikke turt å betale med bank/kreditt kort på nett osv etter dette Lenke til kommentar
HarBer Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Ville prøvd å fjerne det eventuelle viruset først. (Hvis det nå er virus) Når du først har fått virus er sannsynligheten stor for at du har fått utført store systemmessige endringer av et program som gjemmer seg svært godt. Med all sannsynlighet har du fått åpnet et antall porter i maskinen din, fått utført endringer i mange systemfiler. Har maskinen din først blitt tatt, har du ingen oversikt over hvilke trojanere eller annen malware som er installert. Sannsynligheten er stor for at det er flere. Dersom antivirus sw oppdager 2 av dem, er du da tilfreds? Jeg ville ikke turt å betale med bank/kreditt kort på nett osv etter dette korleis er det med å ha fleire disker på pc'n. er det berre å kopiere over til D-disken og formatere C-disken å kopiere det som eg vil ha tilbake. går på skule så eg har en del ting som eg vil ta vare på. er no i "mine dokumenter" det ligger i då. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ville prøvd å fjerne det eventuelle viruset først. (Hvis det nå er virus) Når du først har fått virus er sannsynligheten stor for at du har fått utført store systemmessige endringer av et program som gjemmer seg svært godt. Med all sannsynlighet har du fått åpnet et antall porter i maskinen din, fått utført endringer i mange systemfiler. Har maskinen din først blitt tatt, har du ingen oversikt over hvilke trojanere eller annen malware som er installert. Sannsynligheten er stor for at det er flere. Dersom antivirus sw oppdager 2 av dem, er du da tilfreds? Jeg ville ikke turt å betale med bank/kreditt kort på nett osv etter dette korleis er det med å ha fleire disker på pc'n. er det berre å kopiere over til D-disken og formatere C-disken å kopiere det som eg vil ha tilbake. går på skule så eg har en del ting som eg vil ta vare på. er no i "mine dokumenter" det ligger i då. I utgangspunktet er det så enkelt som du sier. Men hva er vitsen med å formatere en partisjon når du muligens har maskinen full av virus? Nå vet vi ikke om du har virus, eller hva slags type virus det kan være snakk om. Du kan ha infiserte filer på "D" partisjonen, du kan ha infiserte filer i "Mine Dokumenter". Hvis du kopierer over disse, er det en fare for at du kan bil infiser selv om du formaterer partisjonen med windows. Jeg har gitt mitt råd, og om du la ut logger/screenshots av det som eventuelt blir funnet på den "infiserte" maskinen, så kan vi kanskje gi bedre råd . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå