AndersT2 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Min bror kjøper ny pc straks, og da med den nye 800 MHz bussen, og jeg tenkte å oppgradere selv, hvis den maskinen funkerer mye bedre enn min. Men hvis jeg kjøper ett hovedkort først, for så å bruke CPU og minne som jeg har nå (i en liten periode) vil det da funke, CPUen har en 400 MHz buss og rammen er 266 Mhz (pc2100). Går dette greit, eller må jeg kjøpe det meste med en gang? Helst ett HK som tilsvarer det jeg har Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hans vil garantert yte bedre enn din (hvis din er uklokket). Hvis du i det hele tatt bruker PC'en til spilling så kan du jo tenke på et bedre skjermkort, eksempelvis et i Radeon 9700-serien. Resten av PC'en holder brukbar stand enda hvis du ikke stiller enorme krav til ytelse. Til høsten/vinteren kommer både Intel og AMD med nye prosessorer, og da kan det være aktuelt med en oppgradering. Men hvis du likevel vil oppgradere nå finner du hovedkort som støtter både 400, 533 og 800 MHz bus. Ytelsesøkningen vil nok være liten siden CPU og RAM ikke utnytter potensiale i HK. Men med andre ord så skal det fungere fint. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Nytt skjermkort kommer til uken (Helcules 9800 Pro). og oppgradering av CPU og ram sammen med HK er jo veldig dyrt, så det tas senere så at passer altså sammen? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Nytt skjermkort kommer til uken (Helcules 9800 Pro). og oppgradering av CPU og ram sammen med HK er jo veldig dyrt, så det tas senere så at passer altså sammen? Gratulerer med nytt skjermkort da! Med det skjermkortet er jeg nesten fristet til å si "oppgrader resten med en gang!!" :wink: Nei, men uansett så vil det nok være like greit å oppgradere CPU/HK/RAM samlet til høsten/vinteren ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå