Thomas. Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Hei, jeg har en server basert på cent os. Og jeg vil sette opp en ftp bruker med brukernavn og passord som har tilgang til alt, altså root-tilgang. Har søkt endel rundt på nettet, men finner ikke noe brukbart. Har dere forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Har vsftpd installert på servern. Endret 27. mars 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) logge inn med root? Dette er ingen server jeg har ståendes her. Men har SSH og root tilgang. Endret 27. mars 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 jeg vil sette opp en ftp bruker med brukernavn og passord som har tilgang til alt, altså root-tilgang. Må jeg få lov til å spørre, hvorfor? Du finner antagelig ikke så mye om dette da det høres ganske uvanlig ut. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 jeg vil sette opp en ftp bruker med brukernavn og passord som har tilgang til alt, altså root-tilgang. Må jeg få lov til å spørre, hvorfor? Du finner antagelig ikke så mye om dette da det høres ganske uvanlig ut. Fordi jeg gidder ikke bruke SSH-kommandoer til å laste ned/flytte/opprette/endre/slette filer. Ekstremt tungvindt. Må ikke være root tilgang, men tilgang til mappen /root/srcds/ i hvertfall. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 /etc/vsftpd/vsftpd.conf local_root=/ I tillegg må du tillate root login, da må du endre /etc/vsftpd/ftpusers fila. Mene, jeg hadde nok bare lasta ned en grafisk klient som f.eks filezilla og brukt sftp støtten som er tilgjengelig i openssh serveren. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Mene, jeg hadde nok bare lasta ned en grafisk klient som f.eks filezilla og brukt sftp støtten som er tilgjengelig i openssh serveren. Har du guide som viser hvordan dette gjøres ? Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvis du allerede har SSH installert så er nok sftp også satt opp. Som oftest virker det å skrive inn sftp://<ip/host> i filbrowseren. feks. sftp://192.168.1.4 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Du kan også føre på loggin i url'en, eks: ftp://brukernavn:[email protected] Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 1) Ikke kjør srcds som root, det er tåpelig. 2) Standard config av proftpd (i det minste på debian) tillater alle å logge inn i sitt /home, mao lager du en bruker for srcds, og legger serverfilene i hjemmekatalogen til brukeren via ftp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå