Gå til innhold

Bytte nyinnkjøpt skopar som er brukt?

Anbefalte innlegg

Hei.

På torsdag (25.03) kjøpte jeg et par sko til 499,-. Jeg har brukt skoene ved to anledninger og har fått såre føtter, noe jeg er klar over at nye sko kan føre til. Utenom dette er det ikke noe galt med skoene. Nå har jeg derimot funnet ut at jeg heller skulle ønske jeg hadde kjøpt et par andre sko av noe bedre kvalitet som jeg også prøvde samme dagen.

Har jeg lov til å levere skoene tilbake? Hvis ikke, hva er sannsynligheten for at jeg kan bytte skoene? Jeg ser for meg at den er svært lav, men jeg velger å spørre likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp over disk i butikkens vanlige utsalgssted omfattes ikke av angrerettloven. Og uansett er det et punkt som omtaler at man ikke kan returnere en vare som er "tatt i bruk som sin egen". Med andre ord, du har brukt skoene og kunne ikke ha angret kjøpet.

I vanlige butikker så må enten butikken ha reklamert med angrerett, åpent kjøp eller ren og skjær goodwill fra butikkens side for at du skal kunne angre. Og da må man også ikke ha tatt produktet i bruk.

Eneste unntaket eg kjenner til er G-sport, som gir åpent kjøpt på alt etter hva eg kan forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...