Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen viser bare sort skjerm!

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg et kjempeproblem! Når jeg skrur på PCen og skjermen så viser skjermen bare sort :dontgetit:

Dette har aldri skjedd før, hva kan være årsaken?

Her om dagen satte jeg inn en ny intern CD-brenner, men PCen funket jo som bare det etterpå i flere dager.

Hvis det kanskje er et spor, så kan jeg jo si at PCen har oppført seg merkelig ved oppstart og avslutning i lange tider nå (>6 mnd).

For å starte PCen så har jeg måttet trykke på "F1" etter emblemet til hovedkortet har vist seg på skjermen og ofte har alt låst seg ved første forsøk på oppstart, når oppstartsprosessen har kommet til den blå skjermen med "Windows XP" på, alik at jeg har måttet slå av PCen, ved å holde inne "power-knappen", og så gjenta prosessen en gang til og at alt da har gått greit. Det har aldri skjedd at jeg har måttet prøve å starte PCen tre ganger, max to.

Og ved avslutning så har jeg måttet ventet til PCen var helt avslått for så å vente til den starta opp igjen før jeg måtte stoppe PCen ved å holde inne "power-knappen". (Pcen starta opp igjen av seg selv gjerne 30 min etter jeg hadde slått den av normalt via start-menyen! Eneste måten å få den til å holde seg avslått på var, som sagt å trykke og holde inne "power-knappen")

OBS!

Jeg har sjekka både skjermen og skjermkabelen med PCen til en kompis, og der er alt i orden, så må være noe med PCen.

PCen har vært beskytta med et oppdatert avast- antivirus.

Noen som kan hjelpe meg med å finne årsaken, dette er nemlig litt krise?! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, Kan tenkes at hk har tatt dagen, anbefaler å prøve å resette bios, ta ut strøm og batteri og vent en liten stund før du setter det sammen igjen. start opp maskinen og se hva som skjer.

Hvis du ser bort i fra skjermen, hva gjør resten av maskinen? Lager hdd lyd? går vifter, noen lys som lyser?

Lenke til kommentar

PCen oppfører seg egentlig ganske så normalt ang. lyd og lys når jeg slår den på, kanskje bittelitt mindre støy fra harddisker o.l.

Specs:

Operativsystem: Windows XP Home Edition 2002 Version Service Pack 3

CPU: Intel Pentium 4 3,20 GHz

RAM: 4,00 GB

Grafikkort: GeForce 6600 (tror jeg)

Harddisk: 2x250 GB (intern) + 1 TB (ekstern)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd skjermkortet til en kompis i PCen min og mitt skjermkort i PCen hans. PCen min med hans skjermkort oppførte seg helt likt som med mitt skjermkort i, ikke så bra, og PCen hans fungerte som normalt med mitt skjermkort i PCen hans. Ergo er skjermkortet mitt 100% i orden, right?

Da er det vel hovedkortet som flere her har foreslått da.

Noen som vil foreslå et godt hovedkort? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...