Dweagord Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hei, skal snart ha ny pc og vil denne gangen ha en god gamer pc som kan kjøre spill som Modern Warfare 2 Battlefield: Bad company 2 Just cause 2 og andre tunge spill lagg fritt Så på komplett.no at de solgte pc i deler og tenkte at dette er jo billigere så hvorfor ikke? Link : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 Hadde håpet på at denne var sterk nok med god prossesor og crossfire grafikkort. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hei, det oppsettet var fint til en grei pris, men ett skjermokort (RADEON 5870) vil spare deg for så stor PSU og dessuten vil det nok bli litt mindre støy. har et 5870 og ikke noen problemer med de spilla i det hele tatt! drar allt på full guffe! så spar penger: corsair 650w, og ett 5870 kort men det er jo tøft med crossfire oppstett da! Lenke til kommentar
areah Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 her har komplett faktisk klart å sette opp ett meget fint oppsett eneste jeg kan kommentere er at det ikke er nødvendig med 850watt psu (750watt holder lenge, trur 650 watt også holder) og TX serien til corsair har ikke avtagbare kabler og vil skape en god del rot i kabinettet. se etter psu som det står modular på på. for eks denne to hd5770 trekker i worst case scenario 216 watt bare så det er nevnt. prøv å sett opp et identisk oppsett del for del og se om du faktisk sparer noe som helst på å kjøpe ferdigvalgt oppsett. @antec900: nå er da 2stk hd5770 billigere enn en hd5870 og ytelsen er skremmende lik i spill som liker crossfire. (i noen spill er 2stk hd5770 faktisk bedre) les litt her kan godt hende det du sier med støy stemmer. forskjellen på tdp på 2x hd5770 og en hd5870 er ikke så stor. GPU |||||||| |||HD5770 |||HD5850||| HD5870 TDP 1 GPU||||| 108W ||| 170W ||| 188W TDP 2 GPUs||| 216W||| 340W ||| 376W TDP 3 GPUs||| 324W ||| 510W ||| 564W Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 areah: eneste jeg kan kommentere er at det ikke er nødvendig med 850watt psu (750watt holder lenge, trur 650 watt også holder) og TX serien til corsair har ikke avtagbare kabler og vil skape en god del rot i kabinettet. se etter psu som det står modular på på. for eks denne Med to kort trenger du 4x 8 pin og det har IKKE 650w men HX versionen har det men er mye dyrere, du sparer nok ikke no, men det er deilig med lite støy, jeg synes det var helt greit med viftene mine på full guffe før men du blir sliten av det..! mindre PSU og ett skjermkort er grådig kjekt assa.! men vil nok anbefale deg ett kort. Lenke til kommentar
areah Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 MÅ da ikke kjøpe corsair... den jeg linka til er da ikke dyr, og den har 4x pcie kabler. modular er den også, og du trenger ikke 4x 8 pin, du trenger 4x 6pin (6+2pin kan brukes som både 8pin og 6pin) og den jeg linka til har: 2 x 8-pins PCI Express-strøm med avtakbar 2-pins del og 2 x 6-pin PCI Express-strømforsyning 2+2=4 der er fordeler og ulemper med crossfire, i dette tilfellet gir det mye ytelse for relativt lite penger i spill som skalerer godt med cf, men det er litt mer ustabilt med 2 kort, og du dropper en oppgraderingsmulighet med å gå for to kort med en gang. er rimelig greit å kjøpe ett bra kort først og heller kjøpe ett til av det samme kortet senere når du trenger mer ytelse. nå føler jeg at vi har trekt frem nok fordeler og ulemper med crossfire, det blir opp til trådstarter å velge Lenke til kommentar
Dweagord Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg tror jeg går for denne pakken men vis dere gidder å sette sammen en pakke av deler og poste dem her så er det kjempe nydelig Husk med minst 4 GB ram , Må kunne kjøre tunge spill Helst under 9000 Lenke til kommentar
areah Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) ok nå skal du få en del valgmuligheter. oppsett 1: crossfire oppsett med 2 skjermkort budsjett veldig likt pc i deler pakka, men med bedre prosessor og strømforsyning med kabler du kan ta av. oppsett 2: crossfire oppsett med god mulighet til å sette inn et tredje og fjerde skjermkort. når det blir behov for mer bedre hovedkort med støtte for opptil 4 skjermkort, bedre prosessor. 2 skjermkort ser kult ut, 3 ser enda kulere ut oppsett 3: ikke crossfire, men kraftig skjermkort og mulighet til å oppgradere til crossfire senere ja...bra støtte for oppgradering til 2 skjermkort senere når det er behov for mer.... da er det opp til deg å velge. kjøper du fra en annen butikk enn komplett så kan du fort spare rundt 400kr (dustinhome.no er en fin butikk, amentio.no også) @antec900: hd5770 trenger faktisk bare en 6pin kabel. Endret 28. mars 2010 av areah Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Tenkte bare jeg skulle nevne at om du kjøper ett billigere skjermkort, for eksempel 5850/5870, kan du kjøpe på ett til om ytelsen blir for dålig i fremtiden (og pengene strekker til igjen). Da er det greit å bare kjøpe ett nytt fremfor å bytte ut to gamle med ett/to nye. Men da kan det være greit å kjøpe en 750w+ strømforsyning så man har litt å ta av igjen da Har selv en Core i3-540 + 5850 skjermkort og det går helt fint å spille Modern Warfare på det i 1680x1050. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå