Ratleto Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Jeg kjørte nettopp oppdatering av Ubuntu-serveren min (v9.04), bl.a. med nye Samba-pakker. Etter dette får jeg ikke tilgang til symlinker via Samba...?! Jeg har søkt rundt og sjekket, men ingen av tipsene fungerer. Jeg har lagt inn "wide links = yes" både i share'n og i global. Samme med "follow symlinks = yes", og "unux extensions = no". Ingenting hjelper. Alt fungerte fint før med dette oppsettet: [homes] comment = Hjemmekataloger valid users = %S writeable = yes create mode = 0664 directory mode = 0775 Lagt til/endret dette i forsøk på å få det til å fungere: browseable = yes read only = no follow symlinks = yes wide symlinks = yes unix extension=no Hjelp! Edit: glemte et par ting. Symlinkene dukker opp i lista fra Windows 7, men får Access denied. Fra Ubuntu-desktopen min, så vises ikke symlinkene i det hele tatt. Endret 27. mars 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Det var de 3 siste linjene som var trikset. Kikka på ubuntuforums, og der var løsningsforslaget. Men jeg hadde muligens en skrivefeil et sted, for jeg fikk det bare ikke til å virke, men når jeg kopierte teksten fra ubuntuforums, så funka det med en gang etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå