Yankes Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ /v4/index.php?side=$1 [L] Linkene ser slik ut: www.minside.no/hovedsiden Og det funker helt fint. Men hvis navnet på siden har en understrek (_) i seg, f.eks. om_meg så funker det ikke. Også en anna ting jeg lurer på, kan noen forklare meg eller vise til en god forklarende tekst på hvordan denne delen funker; ^([^/\.]+)/?$ Vet ikke om det er akkurat det samme men også det jeg bruker i preg_replace for bb-kodene mine; /\[b\](.*?)\[\/b\]/is Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Uten å teste: RewriteRule ^([^/\._]+)/?$ /v4/index.php?side=$1 [L] Men jeg er langt ifra sikker Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1203968&view=findpost&p=15220786 Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg endte opp med å skrive om hele rule'n min. Hvis jeg nå har forstått riktig så blir det sånn her ^([a-zA-Z0-9_]+)/?$ url kan nå altså kun innholde a-z, A-Z, 0-9 og _, ikke noe annet? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg endte opp med å skrive om hele rule'n min. Hvis jeg nå har forstått riktig så blir det sånn her ^([a-zA-Z0-9_]+)/?$ url kan nå altså kun innholde a-z, A-Z, 0-9 og _, ikke noe annet? Ja, det finner du ut ved å teste også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå