morsla Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg har en Netgear duo NAS med en seagate 500gb (fulgte med)og en seagate 1500gb. Begge er allokert med 461gb. Hvordan får jeg utnyttet kapasiteten i sistnevnte? -morten Lenke til kommentar
okasin Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hmm høres ut som om de er satt opp med raid (?), da får du ikke større plass enn den minste.. Lenke til kommentar
morsla Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Du har rett. Den er satt opp med det de kaller x-raid. Kapasiteten tilpasses visst automagisk. Vet du tilfeldigvis hvordan jeg kan sette opp diskene til å være uavhengige? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Lastet ned brukerveiledningen til enheten din.. men dessverre ser det ikke ut som om du har den muligheten Så det beste du kan gjøre er å ta ut den minste disken din, da vil den automatisk utnytte den største disken.. inntil du får tak i en tilsvarene disk.. sukk.. ikke lett det der.. Men du verden, etter å ha lest bruksanvisningen til denne, fikk jeg lyst på en slik selv.. her var det mye muligheter gitt Lucky you Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Modifiserte emnetittelen fra "minnet" til "disken". Begrepet 'minne' bruker man om internminne (RAM), men ikke om disker. MVH Forumveileder Lenke til kommentar
morsla Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Ok, jeg hadde håpet på en knapp, men den er ikke alltid der ;-) Takk for hjelpen Hårek: Du gjør en god jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå