FotoNerd Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hei hei Jeg er en liten nybegynner med kamera .. Jeg lurte bare på om det var noen som kan gi meg noen gode tips om forskjellige vinkler jeg kan bruke på kameraet mitt når jeg tar bilder ? Kan noen hjelpe meg ? Tusen takk i allefall Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hvilke vinkler du skal/kan benytte er avhengig av motivet. Med andre ord ingen fasit. Prøv deg frem! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Ovenfra med 10mm vidvinkel på mennesker er alltid en vinner ! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Som JonGooli antyder, -uvante vinkler kan ofte gjøre et bilde. Men jeg tror kanskje ikke det var det du tenkte på? Det finnes brennviddeguider, som Tamrons, som kan gi deg en idé om forskjellen på ulike brennvidder. Men, du kan bruke 10mm til å ta bilde av natur, også fugl hvis du er veldig flink til å kamuflere deg som et fugleegg, og du kan bruke 400mm til å ta bilder av skatetrics. Selv om det kanskje er vanligere omvendt. Eller kansksje nettopp derfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå