BakkiZ Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg ble angrepet av et virushttp://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.pinfi.html Det legger seg inn i alle *.EXE og *.SCR filene. Foreksemper Nero Burning ROM oppdaget at filstørrelsen på Nero-programfilen var endret,det var da jeg tenkte at det måtte værte et virus. Jeg brukte Northon antivirus 2002 men det har alltid vært noe galt med det på min PC så det virker helt. Jeg brennte en sikkerhetskopi av noen dokumenter og liknende, så sjekket jeg CD'n på en frisk PC og det var fullt av W32.pinfi viruset på *.scr og exe filene. Etterhvert klikket PC'n helt da jeg prøvde å legge inn Northon A.V. så jeg tenkte jeg fikk Gjennoprette systemet. Jeg kjører Windows XP og starte sikkerhetsmodus og trykket på ja til sånn System restore. DA sjedde det mye rart, ALLE programmfilene og skjermbeskytterne mine som viruset rakk å infisere: Windows cannot access the specified device, path, file. You may not have the appropriate permition to access the file. Så nå tror jeg jeg er kvitt viruset hvertfall. MEN JEG DRITER I VIRUSET når alle programmene er ødelagt likevel. Jeg hadde 3 gigga med setupfiler til forskjllige programmer. Og masse programmer og skjembeskyttere. (Det ser likevel ut som at EXE filene i mappen "Program Files" er blitt tatt med på backupen til windows.) Viruset rakk å infisere nesten alle sammen. Så jeg tenkte at hvis jeg får til å scanne filene for virus på en eller annen måte og fjerne det. Kan jeg da få tilgang til filene igjen? Filsystem: NTFS. Før jeg tok System restore laget jeg en ny partisjon som jeg tenkte jeg kunne sikkerhetskopiere filene til og Formatere. Kanskje jeg får tilgang til filene og kan gjøre det hvis jeg tar systemrestore fra den gangen det var virus på filene istede. Men er det noe vits i å prøve å ta vare på filene, skal jeg bare formatere?? Det går ikke ant å kopiere dem heller. Da kommer bare Acces denied beskjeden. Buhu alt er ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå